Economia03/09/2015

Competència demana que es regulin els lobis a Espanya

El regulador revisarà els paquets de telecomunicacions que inclouen partits de futbol com el cas de Telefónica

Agències
i Agències

BarcelonaEl president de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), José María Marín Quemada, ha plantejat aquest dijous la necessitat de regular els lobis a Espanya per garantir que actuïn amb transparència. El dirigent ha admès que els lobis són "positius", però ha advertit que cal una regulació que n'estableixi clarament els límits i permeti determinar com han d'actuar.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"La regulació dels lobis és inexistent. No és com a Brussel·les, on hi ha un registre. A vegades se'ns acosten grups que volen defensar els seus interessos, però ni ells mateixos tenen clar quin és el seu paper, ni a quines normes s'han d'acollir", ha raonat Marín Quemada durant la seva intervenció en el marc de la Trobada de Telecomunicacions i Economia Digital.

Cargando
No hay anuncios

Tot i així, Marín Quemada ha indicat que la configuració actual de la CNMC "dificulta enormement" la possibilitat de "captura" per part dels lobis, és a dir, el fet que aquests grups puguin comprar la voluntat del regulador. A més, per al dirigent, la influència d'aquests actors pot contribuir "tant a enriquir el debat com a enfosquir-lo amb mitges veritats o falsedats".

Pel que fa a la polèmica pels drets del futbol, el president de la CNMC ha afirmat que està "observant amb preocupació" algunes ofertes de paquets de telecomunicacions que inclouen partits de futbol i ha recalcat que l'organisme farà un "seguiment minuciós" del tema.