L'aeroport del Prat es marca com a repte vols directes a la Xina, el Japó i Califòrnia
El CDRA aposta per les rutes de negocis amb l'Orient i els Estats Units per millorar l'economia catalana i millorar la connectivitat del Prat
El Prat de LlobregatEl Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) s'ha marcat com a repte estratègic per al 2013 aconseguir vols directes a l'Orient, especialment al Japó i a la Xina, als aeroports de Tòquio, Xangai i Pequín, i a Califòrnia, preferiblement a Los Angeles i San Francisco.
Segons ha anunciat aquest dimecres el CDRA, format per l'aeroport de Barcelona, el Govern, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç, aquests vols són prioritaris perquè potencien el Prat com un aeroport de negocis, a més de ser-ho de turisme, i la xifra de passatgers que van de Barcelona a l'Orient o a la costa oest nord-americana fent connexió a altres aeroports és molt alta i avala la creació de vols directes.
Ricard Font, president del CDRA i secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, ha admès que el comitè de rutes treballa per captar aerolínies que facin aquestes rutes, però no ha volgut avançar amb quines companyies es treballa i quan es podrien començar a operar els vols.
"Des del punt de vista de passatgers, el mercat turístic és molt important. El repte pendent que tenim és que també serveixi per als negocis. Necessitem rutes importants des del punt de vista econòmic", ha explicat Font. "Hem de poder tenir un vol directe a Boston, a Califòrnia, a Xangai, etc. Hi ha d'haver companyies que connectin aquestes economies amb l'economia catalana. Només així sortirem de la crisi", ha afegit.
Un altre repte del CDRA i de l'aeroport és ser 'hub' de connexió, que va molt lligat amb el fet que tingui rutes intercontinentals. En aquest sentit, l'aeroport de Barcelona vol potenciar les connexions millorant els serveis de l'aeroport perquè els passatgers que connecten se sentin confortables, i fins i tot amb visites a la ciutat de Barcelona. Millorar la càrrega és el tercer repte del Comitè de Rutes.
L'any 2012, el Prat va batre rècord de passatgers amb 35 milions. De cara a aquest any, l'objectiu de l'aeroport és, com a mínim, mantenir-se. A l'estiu recupera el vol directe a Chicago de Pakistan Airlines, perdut el 2011, i l'aeroport ofertarà 30 milions de seients, un 16% més que l'any passat, dels quals 4,8 milions, intercontinentals.