El supermercat líder a Lleida posa Barcelona en el punt de mira
La cadena lleidatana Plusfresc assoleix els 197,5 milions d'euros de facturació el 2023
La cadena lleidatana de supermercats Plusfresc ha tancat el 2023 amb una facturació de 197,5 milions d'euros –sense IVA–, un 6,2% més que el 2022, i espera que el 2024 es tanqui amb una facturació una mica superior, tot i que no especifica dades. En una conversa amb l'ARA, el director general de Plusfresc, Francisco González, detalla que la cadena "continua sent líder a Lleida, amb una quota de participació del 26,1%", i en superfície també, amb una quota del 21,5%.
Alhora, l'empresa assegura que "enforteix el seu compromís amb els proveïdors locals i amb productes de proximitat": va facturar 24,6 milions d’euros l’any 2023 en compres a proveïdors lleidatans. D'aquests, l’empresa va invertir 11 milions d’euros en productes envasats, i 13,6 milions en compres a frescos. Segons detalla Plusfresc, durant l'últim any ha adquirit 3.740 tones de producte fresc de proveïdors lleidatans, de les quals 1.715 van ser de fruita i verdura, comprades directament als productors.
L'empresa està en plena expansió, part del seu pla estratègic iniciat el 2022 i que finalitzarà al final de l'exercici del 2024, que inclou una inversió de 9 milions d'euros que s'han destinat a 9 noves obertures i la remodelació de diverses botigues ja existents. "Estem contents perquè hem assolit els objectius, tot i que és probable que acabem l'any amb més de 9 obertures, potser 10 o 11; tot depèn de permisos i tràmits burocràtics", explica González.
Objectiu Barcelona
Actualment, Plusfresc ja compta amb 86 botigues, la majoria de les quals al seu territori natal, Lleida –un total de 66–, i després de les obertures previstes tancarà el 2024 amb més de 90 establiments. Amb tot, un dels objectius de la cadena continua sent el de fer-se més forta a Barcelona, on actualment té sis botigues. Van obrir-hi la primera el 2014, la que anomenen "la més emblemàtica", situada a la Via Augusta amb el carrer Santaló.
González explica a l'ARA que malgrat que la seva intenció és obrir-ne més a la capital catalana, es troben amb "dificultats per trobar locals amb els metres adequats i amb un preu que no sigui estratosfèric", i ho vincula a l'entrada d'altres macrocadenes a la ciutat. "Tot el que fem nosaltres és inversió directa amb recursos propis, sense palanquejament, i tal com està el mercat a Barcelona, això fa que ens costi obrir més botigues a la ciutat". En part, per això han començat a obrir a la rodalia de la capital, i "estan mirant" locals a Sant Cugat, Sabadell, Terrassa, etcètera. D'altra banda, també tenen quatre botigues a Tarragona i algunes a la Franja de Ponent.