Supermercats

El supermercat líder a Lleida posa Barcelona en el punt de mira

La cadena lleidatana Plusfresc assoleix els 197,5 milions d'euros de facturació el 2023

2 min
Francisco González:  “El consumidor deixa de mirar el preu i torna a valorar la qualitat i la proximitat”

La cadena lleidatana de supermercats Plusfresc ha tancat el 2023 amb una facturació de 197,5 milions d'euros –sense IVA–, un 6,2% més que el 2022, i espera que el 2024 es tanqui amb una facturació una mica superior, tot i que no especifica dades. En una conversa amb l'ARA, el director general de Plusfresc, Francisco González, detalla que la cadena "continua sent líder a Lleida, amb una quota de participació del 26,1%", i en superfície també, amb una quota del 21,5%.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Alhora, l'empresa assegura que "enforteix el seu compromís amb els proveïdors locals i amb productes de proximitat": va facturar 24,6 milions d’euros l’any 2023 en compres a proveïdors lleidatans. D'aquests, l’empresa va invertir 11 milions d’euros en productes envasats, i 13,6 milions en compres a frescos. Segons detalla Plusfresc, durant l'últim any ha adquirit 3.740 tones de producte fresc de proveïdors lleidatans, de les quals 1.715 van ser de fruita i verdura, comprades directament als productors.

L'empresa està en plena expansió, part del seu pla estratègic iniciat el 2022 i que finalitzarà al final de l'exercici del 2024, que inclou una inversió de 9 milions d'euros que s'han destinat a 9 noves obertures i la remodelació de diverses botigues ja existents. "Estem contents perquè hem assolit els objectius, tot i que és probable que acabem l'any amb més de 9 obertures, potser 10 o 11; tot depèn de permisos i tràmits burocràtics", explica González.

Objectiu Barcelona

Actualment, Plusfresc ja compta amb 86 botigues, la majoria de les quals al seu territori natal, Lleida –un total de 66–, i després de les obertures previstes tancarà el 2024 amb més de 90 establiments. Amb tot, un dels objectius de la cadena continua sent el de fer-se més forta a Barcelona, on actualment té sis botigues. Van obrir-hi la primera el 2014, la que anomenen "la més emblemàtica", situada a la Via Augusta amb el carrer Santaló.

González explica a l'ARA que malgrat que la seva intenció és obrir-ne més a la capital catalana, es troben amb "dificultats per trobar locals amb els metres adequats i amb un preu que no sigui estratosfèric", i ho vincula a l'entrada d'altres macrocadenes a la ciutat. "Tot el que fem nosaltres és inversió directa amb recursos propis, sense palanquejament, i tal com està el mercat a Barcelona, això fa que ens costi obrir més botigues a la ciutat". En part, per això han començat a obrir a la rodalia de la capital, i "estan mirant" locals a Sant Cugat, Sabadell, Terrassa, etcètera. D'altra banda, també tenen quatre botigues a Tarragona i algunes a la Franja de Ponent.

stats