Comerç

Té solució Macy's?

Els icònics grans magatzems nord-americans afronten la seva possible venda en plena crisi

La cadena nord-americana Macy's deixa de vendre pells als seus establiments
The Economist
24/07/2024
2 min

A la dècada de 1990, Macy's, una cadena de grans magatzems amb seu a Nova York, va començar a engolir rivals a tot Amèrica. A finals dels anys 2000, aquesta estratègia l'havia convertit en el peix més gros d'un estany que s'anava evaporant. Les vendes als grans magatzems nord-americans van caure dels 232.000 milions de dòlars l'any 2000 als 133.000 milions de dòlars l'any passat, ja que els consumidors van passar a comprar en línia els seus vestits i neveres. Molts dels rivals de Macy's s'han ensorrat pel camí. Sears, que havia estat el minorista més gran dels Estats Units, va fer fallida el 2018. JCPenney va caure el 2020. Els darrers anys han aportat poc alleujament. L'augment del cost de la vida ha portat els compradors a buscar alternatives més barates als grans magatzems.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El futur de Macy's ha estat qüestionat des del desembre, quan es va informar que Arkhouse Management i Brigade Capital Management, dues empreses de compravenda, rondaven el minorista. Després que la seva oferta d'adquisició que la valorava en 5.800 milions de dòlars, va ser rebutjada al gener, el duet va començar a agitar-se per fer canvis al seu consell d'administració. Llavors, Macy's va acceptar converses sobre una proposta edulcorada i va lliurar dos seients al seu consell als intrusos. El 15 de juliol, però, va suspendre les negociacions. El preu de les seves accions va caure en picat un 12%, i el seu valor de mercat es va reduir a 4.700 milions de dòlars.

Els bàrbars que piquen a les portes de Macy's no estan interessats en el negoci en si –les seves vendes van disminuir d'un màxim de 28.000 milions de dòlars el 2014 a 24.000 milions de dòlars l'any passat– sinó en el seu tresor de propietats. Opera 718 botigues, incloses les de Bloomingdale's, la seva marca germana més elegant, i Bluemercury, una botiga de cosmètics de gamma alta que va comprar el 2015. És propietari de 286 d'aquests edificis, entre ells la seva botiga insígnia, a Herald Square, a Nova York. CoStar, una empresa d'investigació immobiliària, considera que aquests actius valen entre 7.900 i 10.500 milions de dòlars, més que el valor de mercat actual de Macy's.

Un pla que no acaba de funcionar

Aquestes transaccions aporten diners ràpids als inversors, però poden ser desastroses per a les perspectives a llarg termini d'una empresa, ja que l'augment dels lloguers erosiona els marges de beneficis. Això pot explicar per què Macy's ha tardat a vendre propietats. En canvi, l'empresa ha optat per mantenir-se amb el pla estratègic presentat al febrer pel seu nou conseller delegat, Tony Spring. Tancarà 150 locals i millorarà la seva experiència de compra en línia alhora que ampliarà Bloomingdale's i Bluemercury. És a dir, continuarà fent precisament el que ha fet durant anys.

Al novembre, Macy's celebrarà el centenari de la desfilada del Dia d'Acció de Gràcies, en la qual es desfilen globus inflables gegants que representen personatges de dibuixos animats des del Central Park de Manhattan fins al Macy's a Herald Square. L'espectacle, al qual els novaiorquesos assistiran en massa, serà engrescador com és habitual. Però el seu organitzador, sembla, hi arribarà preocupantment desinflat.

stats