Supermercats

El pla de Caprabo per "reconquerir" Catalunya

La cadena de supermercats espera facturar 900 milions el 2026, un 15% més

Barcelona"Avui, Caprabo està en el seu moment i estem molt més preparats per fer aquesta reconquesta del mercat català". Així ha sentenciat el director general de Caprabo, Edorta Juaristi, l'objectiu de la nova etapa estratègica de la cadena de supermercats per als anys 2024-2026, durant una trobada amb els mitjans de comunicació al Círculo Ecuestre, juntament amb el president de Supratuc, la societat propietària de Caprabo, Javier Amezaga. Durant aquest pla estratègic, l'empresa preveu una inversió de 60 milions d'euros i assolir el 2026 una facturació pròxima als 900 milions d'euros, un 15% més respecte als 780 milions facturats el 2023.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Era l'11 de juliol del 1959 quan Caprabo va obrir el primer supermercat. Ara, just el dia del 65è aniversari, des de la companyia han fet un balanç del que anomenen "etapa de transformació i creixement" entre el 2019 i el 2023, i han posat en valor que "s'ha realitzat un esforç enorme per posar al dia totes les botigues i l'estructura logística". En paraules d'Amezaga, Caprabo és "la marca de supermercats amb més història i una xarxa molt diversa; el pla de transformació dut a terme entre el 2019 i el 2023, amb una pandèmia pel mig, ha estat el més important i estratègic per a Caprabo dels darrers anys".

Cargando
No hay anuncios

Amezaga ha fet èmfasi en el fet que, en aquest període de creixement, "les vendes han crescut gairebé un 10% i l'ebitda ha millorat en 23 milions d'euros". "Caprabo és un símbol del comerç a Catalunya", ha assegurat.

Pla estratègic 2024-2026

En aquest període estratègic de tres anys, la xifra d’inversió prevista ascendeix als 60 milions d'euros, que farà servir principalment per remodelar i implementar un nou model de botiga, així com expandir la seva xarxa de supermercats amb franquícies i amb botigues pròpies; augmentar la varietat i qualitat dels productes; impulsar la venda online amb Capraboacasa; i millorar la relació amb el client. A més, té previst superar la xifra de 85 milions en concepte "d’estalvi transferit als seus clients", amb l’objectiu de maximitzar la capacitat de compra.

Cargando
No hay anuncios

Les prioritats passen per "invertir molt en preus, sobretot en fresc", i esdevenir "molt competitius en marca pròpia i en frescos", ha indicat el director general.

Pel que fa a l'expansió, l'empresa assegura que el pla també passa per incorporar 8 botigues pròpies i unes 30 de franquiciades: "Això vol dir incorporar 200 persones a les 6.000 que ja hi ha", ha assegurat Juaristi. Amb tot, "no hi ha sobre la taula la possibilitat de sortir de Catalunya, almenys de moment". A més d'augmentar la facturació fins als 900 milions, l'objectiu és reconquerir Catalunya i assolir una quota de mercat del 5% –ara és del 4,7%–.

Cargando
No hay anuncios

Remodelació de botigues

Un dels "punts claus" del nou pla estratègic és la remodelació de les botigues. Concretament, n'hi ha una –la més emblemàtica– que patirà un canvi important i que és la nineta dels ulls dels directius de la cadena: el Caprabo de l'Illa Diagonal. L'empresa invertirà, el 2024, gairebé 5 milions d'euros en la transformació d'aquesta botiga, que té uns 4.000 metres quadrats. "Les obres s’iniciaran al setembre i convertiran aquesta botiga en el millor exponent del model de nova generació de Caprabo", ha apuntat Juaristi.