Comerç

La inflació dispara les compres online a Catalunya

Un estudi d'Adevinta preveu que fins al 34% dels catalans compraran més per internet aquest 2023

La Generalitat aposta per fomentar les compres online responsables Proposa un punt de recollida situat en cada municipi i recomana agrupar  comandes, aprofitar millor les hores vall per fer els lliuraments  i potenciar la logística sostenible per millorar el medi ambient i la mobilitat

BarcelonaMés d'un terç dels catalans preveu comprar més per internet durant aquest 2023. Segons l'informe Pulso Digital Adevinta, l'elevada inflació és el principal motiu que arrossega els consumidors a apostar pel comerç online, amb l'esperança "d'estalviar". A més d'aquest 34% que augmentaran les compres en línia, un 61% dels catalans preveu mantenir el seu consum online igual que els anys anteriors, i només un 5% preveu comprar menys per internet.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons l'estudi, que compta amb dades extretes de més de 15 milions d'usuaris de tot l'Estat que fan servir alguna de les plataformes d'Adevinta –Fotocasa, Habitaclia, InfoJobs, Coches.net, Motos.net i Milanuncios–, la freqüència de les transaccions digitals incrementarà setmanalment aquest any. Alhora, les vendes online de particulars –sobretot articles de segona mà– també augmentaran, segons l'informe, fins a un 23% setmanalment.

L'estudi apunta que l'estalvi econòmic és la principal motivació del 68% dels consumidors per apostar per l'online, però també hi juga un gran paper la comoditat, el fet d'evitar desplaçaments i estalviar temps, així com la possibilitat de trobar descomptes o promocions a les pàgines web. Amb tot, el perfil que prefereix la compra per internet es repeteix respecte a anys anteriors: les generacions mil·lennial i Z són les que preveuen comprar més.

Sobre la previsió de despesa, el 45% dels catalans té previst destinar entre un 10% i un 20% del seu pressupost global a consumir en línia el 2023, xifra que suposa un increment de 12 punts percentuals respecte al 2022.

Estalviar comprant en línia

La base de la idea que comprant online es pot fer front a la inflació està principalment en la compravenda d'articles en plataformes de segona mà, en les quals es poden aconseguir productes bons a preus reduïts i, alhora, l'auge de la conscienciació social pel que fa a la sostenibilitat també impulsa aquest tipus de consum. A més, també hi influeixen els descomptes i les promocions, sovint a través d'anuncis a les xarxes i a diverses plataformes. No és estrany, doncs, que el rànquing de productes que més es consumirà per internet aquest 2023 el torni a liderar la moda amb un 56%, seguida de la tecnologia, amb un 54% i viatges, amb un 52%, que ha desbancat la categoria d'entreteniment i cultura que ocupava el primer lloc en les previsions del 2022.

Segons el conseller delegat d'Adevinta Spain, Román Campa, "la previsió positiva de l'e-commerce és un indicador de la consolidació progressiva del comerç en línia. Una pràctica recurrent i fiable dins dels hàbits de consum de les famílies, que els està ajudant a fer front al context inflacionista actual", assegura.

stats