Comerç

La Fnac ultima el tancament de la seva icònica botiga de plaça Catalunya

La companyia francesa també reduirà l'espai que ocupa a l'Illa Diagonal i vol apostar per la venda online

3 min
Botiga Fnac del Triangle de Plaça Ctalunya que tancarà

BarcelonaL'emblemàtica botiga de la Fnac del centre comercial El Triangle, ubicada a la plaça de Catalunya de Barcelona, ultima el seu tancament després de gairebé 30 anys. La companyia francesa dedicada a la distribució de productes tecnològics i culturals també està estudiant reduir l'espai de la botiga que té al centre comercial Illa Diagonal, segons ha pogut saber l'ARA. De fet, la companyia està en plena transició cap al comerç online i, a preguntes de l'ARA, assegura que està "adequant" els canals de venda a les necessitats dels clients, "que des de fa uns anys han canviat" i passen més pel comerç electrònic.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A més, fonts de la Fnac asseguren que "la negociació i adequació dels espais de venda és una constant en el sector retail". Pel que fa a l'adeu a la botiga d'El Triangle, la companyia no confirma que la decisió del tancament estigui presa i diu que "la negociació continua en curs". Fa mesos, però, que la botiga de la Fnac de plaça Catalunya, de més de 7.000 metres quadrats, penja d'un fil. El centre comercial El Triangle, que va obrir portes el 1998 en ple centre de la ciutat i és propietat del fons Deka Inmobilien Investment, està en ple procés de replantejament del seu model comercial per mantenir l’espai "atractiu i competitiu", cosa que implica fusionar alguns espais. La idea inclouria guanyar obertura cap al carrer a partir de la construcció d'un local de 1.500 metres quadrats amb un passadís central per al trànsit de les persones. En aquesta remodelació de l'espai, la botiga de la Fnac no sembla tenir-hi encaix.

Segons va publicar en el seu dia el portal Idealista, seria Inditex, d'Amancio Ortega, qui estaria negociant amb Deka per obrir una macrobotiga d'una de les seves marques –probablement Lefties– a l'espai d'El Triangle per competir amb el Primark del centre. Aquesta decisió, però, encara no és ferma.

Pel que fa a l'espai de la botiga de la Fnac a l'Illa Diagonal, fonts del sector asseguren que la companyia francesa es planteja reduir l'espai a la meitat. Amb tot, des de l'empresa només confirmen que estan "fent reformes" i "adequant l'espai de l'Illa a les necessitats dels clients". A banda d'aquests canvis a les botigues físiques que té a Barcelona, la Fnac també està fent reformes a la seva botiga de Callao, a Madrid.

30 anys de la Fnac a Espanya

La Fnac va néixer a França el 1954, fundada per Max Theré i André Essel, dos amics apassionats de la fotografia que tenien com a objectiu acostar la cultura a un nombre més gran de persones, no només a les elits, basant-se en un model de venda independent i responsable. La cadena va aterrar a Espanya fa poc més de 30 anys, amb la seva primera botiga al madrileny carrer de Preciados el desembre de 1993, i ràpidament es va convertir en una botiga de referència per al consum cultural i tecnològic a Espanya.

Actualment, la Fnac té 38 botigues físiques repartides per tot l'Estat, a més de la botiga online. Així, és present a Madrid (8), Barcelona (6), Saragossa (2), València (3), Pamplona (2), la Corunya, Alacant, Astúries, Bilbao, Màlaga, Marbella, Múrcia, Sant Sebastià, Sevilla, Valladolid, Girona, Granada, Palma de Mallorca, Castelló i Vigo. També té dues botigues a Andorra.

El 2016 la Fnac es va unir a la cadena Darty per formar el Grup Fnac Darty. Amb una facturació de 7.949 milions d'euros el 2022, compta amb una xarxa de 880 establiments repartits entre França, Espanya, Portugal, Suïssa, Bèlgica, Luxemburg, el Marroc, Qatar, la Costa d'Ivori, el Congo, el Camerun i Tunísia.

En aquests 30 anys, la distribuïdora ha anat canviant el seu model a Espanya. De fet, el 2016 ja va tancar la botiga que tenia al centre comercial Diagonal Mar i es va traslladar a un local més petit al centre de Les Glòries. L'empresa vol ara reforçar la venda online, assegura en declaracions a l'ARA, i seguirà apostant per "ser presents a Barcelona i també a les ciutats més importants del país de la manera que resulti més còmoda, eficaç i adaptada a les necessitats" dels seus clients. "La Fnac continuarà apostant per mantenir una experiència d'usuari híbrida, tant física com presencial, basada en l'omnicanalitat, a través de la resta d'establiments amb els quals compta i reforçant encara més la seva plataforma e-commerce, així com les facilitats d'entrega", apunta l'empresa.

stats