Espanya és la novena destinació mundial del turisme de compres
El 2021 el turisme de compres va suposar un augment de la despesa en viatges de 2.210 milions al país
BarcelonaEl turisme de compres creix de manera exponencial i Espanya se situa com la novena destinació preferida a escala mundial per a aquest tipus de viatger. Així s'extreu de l'estudi Global retail tourism trends and insights 2023,presentat aquest dijous pel Consell Mundial de Viatges i Turisme (WTTC, per les sigles en anglès) a La Roca Village de la Roca del Vallès (Vallès Oriental), en què s'ha posat de manifest que el turisme de viatges "està contribuint significativament al creixement econòmic i a la creació d'ocupació".
De fet, l'estudi assenyala que el turisme de compres juga un paper clau en la recuperació del sector mundial del turisme, amb un augment dels ingressos per turisme receptiu del 82% el 2022. En el cas d'Espanya, el turisme de compres va suposar un augment de la despesa en viatges de 2.210 milions durant l'any 2021, després de la pandèmia del coronavirus.
Durant el 2022, els cinc principals mercats emissors de turistes a Espanya van ser el Regne Unit (20% del total de visitants internacionals), França (14%), Alemanya (14%), Itàlia (6%) i els Països Baixos (5%), per a qui la despesa mitjana en compres a l'Estat va ser de 347,3 euros, principalment en alimentació, alcohol, tabac i roba.
Estats Units lidera el rànquing
El 2019, abans de la pandèmia, el turisme de compres va representar un total de 178.000 milions de dòlars, xifra que suposa el 6% del valor del sector de viatges i turisme, i va superar el 15% en algunes destinacions. Amb tot, el líder indiscutible en turisme de compres continua sent els Estats Units, amb un impacte de 23,9 milions de dòlars el 2021.
Segons Julia Simpson, presidenta i consellera delegada del WTTC, "el turisme de compres ja no es limita a la compra de souvenirs, sinó que és una força impulsora de la recuperació del sector dels viatges i el turisme". De fet, l'informe evidencia alguns canvis de tendència per als compradors, com l'auge del retailtainment,la fusió del comerç de compres i l'entreteniment com a experiència de viatge.
En aquest sentit, assegura que "els agents del sector dels viatges i el turisme s'han d'adaptar a les canviants preferències dels viatgers adoptant la sostenibilitat, els avenços tecnològics i les estratègies innovadores, per aprofitar el poder del turisme de compres per impulsar el creixement econòmic i crear experiències de viatge memorables", assegura Simpson.