Comerç

Decathlon entra a la cursa per comprar Tradeinn i crear un gegant del comerç electrònic a Espanya

L'operació podria estar valorada en uns mil milions d'euros

La cadena francesa Decathlon té l'ull posat en Tradeinn, l'empresa gironina dedicada a la venda de material esportiu online. Segons explica el diari Expansión i ha confirmat l'ARA, Decathlon estaria disposada a comprar Tradeinn per reforçar la seva venda en línia, en una operació que podria estar valorada en uns mil milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Des de Tradeinn, expliquen a l'ARA que no hi ha cap oferta en ferm, si bé és cert que "Decathlon és una de les companyies interessades per quedar-se amb la participació de Suma Capital –que compta amb un 30% de l'accionariat, però ara vol vendre la seva part–, però que també hi ha altres opcions". L'altre 70% de l'empresa gironina està participada pel seu conseller delegat, David Martín, i l'inversor Dídac Lee.

Cargando
No hay anuncios

Segons asseguren, "els actuals accionistes majoritaris tenen la intenció de seguir ostentant una posició de control sobre la companyia". Decathlon no ha volgut fer cap comentari.

El 'boom' de Tradeinn

Tot i que va començar sent una empresa a la deriva i amb pèrdues, Tradeinn ha aconseguit, en 14 anys, capgirar la seva situació i convertir-se en un dels candidats a unicorn –el nom que reben les empreses emergents valorades en més de 1.000 milions de dòlars– en els pròxims anys. La companyia ja va anunciar que tancava el 2023 amb una facturació de 500 milions d'euros, un 15% més que en l'exercici anterior, quan en va ingressar 434.

Cargando
No hay anuncios

El grup, amb seu a Celrà (Gironès), es dedica a la venda en línia de material esportiu. Segons la mateixa empresa, dels 18 verticals que opera, els de ciclisme, muntanya i multiesport són els que han mostrat un millor comportament en les vendes. Capitanejada des del 2008 per l'actual conseller delegat, David Martín, juntament amb l'inversor figuerenc Dídac Lee, l'empresa va fer un salt meteòric.

Inicialment, abans de ser refundada en Tradeinn, el negoci era una botiga física de submarinisme a l’Estartit, Scubastore, que no rutllava. Lee era un dels socis d’una empresa de capital risc propietària del 90% de Scubastore, que, com que no funcionava, va decidir vendre les accions. Va ser Martín qui les va comprar i la va convertir en el gegant de la venda de material esportiu per internet que és ara.

Cargando
No hay anuncios