El comerç electrònic bat rècords el segon trimestre del 2022
Els viatges i el turisme van liderar els ingressos del sector
BarcelonaLa facturació del comerç electrònic a Espanya entre l'abril i el juny del 2022 va enfilar-se fins als 18.190 milions d'euros, segons les últimes dades publicades per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). D'aquesta manera, va suposar el millor registre trimestral des que la CNMC recull dades del comerç en línia –el 2017–. En comparació amb el segon trimestre del 2021, la facturació va créixer un 33%.
Per sectors, els que van tenir més ingressos van ser les agències de viatges i els operadors turístics (10,2% del total), el transport aeri (6,6%) i la moda (6,5%). Pel que fa al nombre de transaccions, en el segon trimestre del 2022 se'n van registrar més de 325 milions, un 16,4% interanual més, i els restaurants van liderar les compravendes.
Més de la meitat de compres a l'estranger
Pel que fa a la segmentació geogràfica, el 46,8% dels ingressos del segon trimestre van tenir com a destinació l'Estat, mentre que el 53,2% van correspondre a compres amb origen a Espanya fetes a l'exterior.
L'anàlisi de la CNMC també destaca que les branques d'activitat amb més volum de negoci des de l'Estat cap a l'exterior van ser les peces de vestir (9,9%), els serveis auxiliars a la intermediació financera (8,2%) i el transport aeri (un 6,9%).
L'estudi també detalla que els ingressos de comerç electrònic només dins de l'Estat van créixer un 34,2% interanual, fins als 5.869 milions d'euros, i la facturació més gran va ser a l'administració pública, els impostos i la Seguretat Social (9,8%).