Bon Preu trenca la barrera dels 2.000 milions de facturació
El grup ha invertit 106 milions d'euros el 2022 i més de 1.000 milions en els últims vuit anys
BarcelonaEl grup de supermercats Bon Preu va aconseguir trencar el 2022 la barrera dels 2.000 milions d'euros en facturació: va arribar, concretament, als 2.076 milions d'euros, amb la qual cosa ha batut un nou rècord de vendes històric. Amb aquesta xifra el grup supera de llarg els 1.782 milions facturats el 2021 i també la previsió per al 2022, que havia fixat en uns 1.900 milions. Són dades que va avançar el president de la companyia, Joan Font, en una entrevista amb Esther Vera al diari ARA.
Alhora, Bon Preu va créixer en més de 980 treballadors només l'any passat, i ja té 9.609 persones contractades, unes xifres que s'expliquen per la forta inversió que ha dut a terme l'empresa: el 2022 va invertir 106 milions, una mica més que l'any anterior, que s'han destinat principalment a noves obertures, logística i ampliacions. "En el cúmul dels últims set o vuit anys, a Bon Preu hem invertit més de 1.000 milions d’euros i ja tenim més de 200 establiments a Catalunya", assegurava Joan Font.
Alhora, de cara a la campanya d'estiu Bon Preu incorporarà 400 treballadors més. Les noves contractacions permetran cobrir l’increment de demanda que es produeix durant l’estiu en les principals destinacions turístiques de Catalunya, com ara als establiments ubicats a la Costa Brava i a la Costa Daurada, a les comarques del Ripollès i la Cerdanya, i al municipi de Tremp.
Diversificació del negoci
Part de l'èxit del grup es basa en la diversificació de les seves línies de negoci. Fa 25 anys l'empresa va decidir anar més enllà de l'alimentació i els supermercats i arriscar-se amb els carburants a partir de la marca Esclat. En l'últim any han incrementat les vendes de carburants i han aconseguit més de 90.000 llars noves com a clients, que des del grup atribueixen a la seva "gran competitivitat amb el preu". A més, el grup ha obert dues noves benzineres.
Pel que fa a l'alimentació, també ha augmentat la seva clientela, concretament en més de 60.000 llars noves que hi compren. Les noves zones de servei de compra online amb entrega a domicili i els nous punts de recollida de compra per internet han ajudat a aquest augment de famílies que hi compren.