Ametller Origen torna a batre el seu rècord de vendes el 2024
La cadena de supermercats tanca l'exercici amb una facturació de 681 M€, un 23% més que l'any anterior


BarcelonaLa companyia de supermercats i alimentació Ametller Origen va tancar l'exercici 2024 amb una facturació de 681 milions d'euros, un 23% més que l'any anterior, segons ha informat aquest dimecres la mateixa empresa en un comunicat. Aquesta xifra representa el volum de vendes més alt que ha registrat el grup des de la seva fundació el 2001.
El gruix de les vendes, uns 599 milions d'euros (també un 23% superiors als registres del 2023), es va concentrar a les botigues de la cadena, amb particular èmfasi en el creixement dels productes frescos. En aquest sentit, Ametller ha incrementat un 20% les vendes de fruita i verdura, de manera que ja "representen un 41% del negoci dels establiments", ha indicat en el document Josep Ametller, cofundador i conseller delegat de la companyia. "Pràcticament tot el creixement s’ha generat per un major volum de venda, i no per preu", ha afegit.
En total, Ametller Origen té 1,2 milions de clients, un 77% més que fa cinc anys, i la quota de mercat en frescos de l'empresa és del 8%, més d'un punt superior a l'any anterior, mentre que en el conjunt del mercat de l'alimentació al detall, és del 3,63%. En el cas de la fruita és del 14% i en el de la verdura, de l'11%. El 2024 la cadena va obrir una desena d'establiments nous, però alhora va incrementar les vendes també als supermercats que ja estaven en funcionament.
Més enllà dels frescos, però, el menjar preparat també va augmentar el seu pes i el grup ja acumula un 9% de la quota de mercat en aquesta categoria. La majoria d'aquests productes –juntament amb productes d'altres categories, com lactis, cremes o truites– s'elaboren a l'obrador de la companyia al municipi d'Olèrdola, a l'Alt Penedès (on també té la seu el grup). Aquest centre de producció va incrementar un 20% la facturació fins als 31 milions d'euros l'any passat. Quasi un terç de la producció de l'obrador es ven a altres cadenes tant espanyoles com estrangeres.
Creixement de la producció pròpia
La principal diferència d'Ametller Origen amb els competidors directes dintre del mercat de supermercats és que té una divisió agrícola per abastir parcialment les seves botigues, que el 2024 va créixer un 10%, fins als 72 milions d'euros en volum de negoci. En total, la companyia té 1.800 hectàrees de diferents conreus repartides per Catalunya, sobretot al Penedès, el Maresme, el Baix Llobregat i les Terres de l'Ebre, així com en altres indrets de l'Estat, especialment a Alacant, Múrcia, Almeria i Sòria.
Tanmateix, tot i tenir part de la producció fora de Catalunya, de moment la companyia centra la seva xarxa d'establiments únicament en territori català, amb l'excepció de tres supermercats a Andorra. A més, en paral·lel a l'activitat habitual, el grup va iniciar el 2021 el seu projecte per crear un macroparc agrari als municipis de Gelida i Sant Llorenç d'Hortons, també a l'Alt Penedès.