Ciments Molins guanya el 132% més gràcies al negoci internacional
Les filials de l'Estat continuen en pèrdues, tot o la millora de les vendes
BarcelonaEl grup Ciments Molins ha guanyat 15,1 milions d'euros durant el primer trimestre del 2015, el que suposa el 132% més que en el mateix període de l'any anterior, quan va guanyar 6,5 milions. L'increment dels guanys està impulsat pel bon comportament de les filials i participades de l'estranger.
Les filials internacionals han guanyat 17,8 milions, un 28% més. Mèxic és el mercat on la societat ha vist uns millors resultats, amb vendes per valor de 163 milions d'euros, un 37,3% més. Les vendes a Espanya han registrat una certa recuperació gràcies a l'increment de consum del ciment però aquesta millora però no ha evitat que la companyia hagi registrat unes pèrdues de 2,7 milions al mercat estatal.
Les pèrdues a Espanya, això sí, són un 63,3% inferiors als 7,5 milions del primer trimestre del 2014. En els últims dotze mesos, el consum de ciment ha crescut un 2,9% a Espanya i ha baixat un 6,1% a Catalunya, segons dades de l'associació empresarial Oficemen i de la patronal Ciment Català.
Pel que fa a les companyies internacionals en què el grup té participació, Ciments Molins ha incrementat la facturació a Mèxic (un 37,3%), Argentina (un 51,1%, fins als 78,2 milions d'euros), l'Uruguai (un 34,3%) i Bangladesh (un 22,4%). En canvi, han baixat les vendes a Tunísia.
En l'àmbit estatal, el grup Ciments Molins té el 100% de Cementos Molins Industrial, Propamsa, Prefabricaciones y Contratas i el 98,94% de Promotora Mediterránea- 2. En l'internacional, té participació en diverses empreses: Cementos Avellaneda (Argentina), Cementos Artigas (Uruguay), Corporación Moctezuma (México), Lafarge Surma (Bangladesh), Sotacib (Tunísia), Sotacib Kairouan (Tunísia) i Itacamba Cemento (Bolívia).