Cilsa lidera la licitació per l’impuls logístic
Les inversions de la gestora de la ZAL es computen com a fetes per l’Estat
BarcelonaCilsa, l’empresa que gestiona la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) de Barcelona, va liderar la licitació d’obra pública el primer trimestre de l’any. La companyia, participada majoritàriament per Port de Barcelona i de la qual també és accionista la socimi Merlin, va treure a licitació obres per valor de 41,7 milions d’euros.
La companyia que dirigeix Alfonso Martínez té un important pla d’expansió a causa de l’impuls que ha experimentat els últims anys el mercat immobiliari logístic de Barcelona. Això sí, malgrat que Cilsa té un compte de resultats propi i les seves inversions es fan amb els recursos que genera i amb el seu endeutament, realment es computen com a inversió de l’Estat a Catalunya, perquè el primer accionista és Port de Barcelona -que depèn de Puertos del Estado- amb un 51,5% del capital, mentre que Merlin Properties en té el 48,5%. De fet, en el seu informe trimestral sobre licitació pública, la Cambra de Contractistes d’Obres de Catalunya (CCOC) indicava que el primer trimestre la licitació de l’Estat havia augmentat un 19%, però ja advertia que dins la licitació de l’administració estatal s’incloïen inversions d’empreses públiques que tenen el seu propi compte de resultats i d’ingressos a través dels serveis que presten als seus clients, com seria el cas de Cilsa, a més dels ports de Barcelona i Tarragona, Aena i Enaire.
La licitació d’obres per part de Cilsa en el primer trimestre va superar en més de 10 milions la del segon organisme que més obres va publicar, la societat de la Generalitat Infraestructures.cat, que va treure a licitació obres per valor de 31,3 milions d’euros.
Nova nau a ZAL Port
De fet, Cilsa té un pla de creixement considerable. El consell d’administració de Port de Barcelona, en la reunió de l’abril passat, va autoritzar Cilsa a fer una nova inversió: 18 milions d’euros per a una nau logística a la ZAL Port per a Alfil Logistics, l’operador logístic de Damm. Per fer-ho, el port va autoritzar la unificació de diverses parcel·les per ampliar en 62.000 metres quadrats la concessió. Alfil, que ja ocupava una parcel·la, acabarà tenint un hub logístic de 135.000 metres quadrats i aquesta nova nau comportarà la creació de 75 nous llocs de treball.
Però el creixement logístic de Cilsa ja ve d’abans. Durant el 2018 va ser el quart licitador d’obra a Catalunya, amb quasi 41 milions d’euros, segons la Cambra de Contractistes.
150 M€ fins al 2021
Cilsa té plans de creixement i preveu invertir 150 milions d’euros fins al 2021 per construir 271.000 metres quadrats de naus logístiques. L’empresa va tancar el 2018 amb un rècord de facturació de 50 milions i un benefici net de 9,1 milions. Gestiona 739.692 metres quadrats i ja és el quart operador logístic de l’Estat.