L'impacte de les inversions i la pèrdua de canals de TDT redueixen un 55% els guanys de Cellnex

L'antiga filial de telecomunicacions d'Abertis guanya 19 milions fins al setembre impulsada pel negoci de la telefonia

Francisco Reynés, vicepresident  d’Abertis, i Tobías Martínez, conseller delegat de Cellnex, ahir.
Júlia Manresa
23/10/2015
2 min

BarcelonaEn el seu primer any com a empresa cotitzada a l’Íbex-35, Cellnex Telecom –antiga filial del negoci de telecomunicacions d’Abertis– ha vist com els seus beneficis es redueixen un 55% els nou primers mesos de l’any. La companyia presidida per Francisco Reynés ha guanyat 19 milions d’euros, mentre l’any passat, en el mateix període, n’havia guanyat 42 milions.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però aquest 2015 ha estat un any de canvis per a Cellnex, que, a banda del seu debut a borsa, ha amortitzat la compra d’actius de Galata a Itàlia i la seva primera emissió de bons per valor de 600 milions d’euros. De fet, la companyia aclareix que si no fos per l’impacte en el negoci d’aquests tres factors extraordinaris, els seus beneficis haurien estat de 35 milions d’euros, prop d’un 17% menys que els mateixos nou mesos de l’any anterior.

Cauen els beneficis, però es disparen els ingressos

El creixement inorgànic i el debut a borsa impacten en el resultat d'una empresa en expansió

Però, per què cauen igualment els beneficis? Cellnex ho atribueix al tancament de les emissions de nou canals de televisió el maig del 2014 i a la consolidació de les prop de 7.400 torres adquirides a Wind a Itàlia aquest segon trimestre de l’any.

Aquest agost, Cellnex va revisar les seves previsions de creixement a l’alça quan ja havia aconseguit 18 milions dels 19 de benefici que ha comunicat aquest divendres. Un resultat, doncs, que no sorprèn, perquè la companyia manté la seva línia d’aposta pel creixement inorgànic, és a dir, a partir d’adquisicions i compres a l’exterior, una política que li permet anar augmentat el resultat d’explotació, però que al mateix temps implica una forta inversió inicial, amortitzacions i endeutament que es poden observar en el següent gràfic:

Els negocis de Cellnex

Per això, en la presentació de resultats que ha tingut lloc aquest divendres al matí a Madrid, el conseller delegat de l’empresa, Tobías Martínez, ha recalcat que “l’evolució es correspon amb les previsions”, i també ha volgut justificar-se fent referència a “l’exigència i pressió sobre la gestió de costos i operacions en un any amb menys canals de TDT a Espanya”, que Martínez considera una de les principals causes que han condicionat el marge de maniobra de Cellnex.

Però per línies de negoci, l’audiovisual no és el més important:

  1. El negoci de la telefonia, després d'incorporar les torres d'Itàlia, aporta un 47,7% dels ingressos totals de la companyia, uns 216 milions d'euros.
  2. L’audiovisual suposa un 38% del total d’ingressos: 173 milions d’euros.
  3. Les xarxes de seguretat i emergència i solucions de l’internet de les coses aporten un 14% dels ingressos: 64 milions d’euros.
stats