Catalunya i Barcelona tenen la millor estratègia d’Europa per captar inversions estrangeres, segons el 'Financial Times'

És un dels rànquings més prestigiosos a escala internacional que les multinacionals utilitzen per estudiar futurs projectes

Barcelona és tradicionalment la receptora de la immensa majoria de la inversió estrangera que arriba a Catalunya.
Ara
18/02/2022
2 min

BarcelonaCatalunya i Barcelona és el territori i la ciutat d'Europa amb la millor estratègia per captar inversions estrangeres, segons la publicació fDI Magazine, del grup Financial Times. Es tracta d'un dels rànquings més prestigiosos a escala internacional que utilitzen les multinacionals per estudiar futurs projectes d'inversió empresarial. En el cas de Catalunya, reconeix l'estratègia de captació d'inversions estrangeres d'Acció: va captar 77 projectes d'inversió estrangera, que van suposar una inversió de 480 milions d'euros i la creació de 2.300 llocs de treball. La publicació també menciona la presència a Catalunya d'institucions d'educació superior que actuen "com a imants d'inversió d'alt valor afegit" i el fet que "gegants tecnològics internacionals, pimes i start-ups altament especialitzades estan atraient el millor talent d'arreu del món a la regió".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per al conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, el reconeixement posa de manifest "el compromís de la Generalitat per atreure inversió estrangera productiva". Torrent també ha dit que "pocs territoris europeus compten amb una agència especialitzada en la captació i gestió de projectes d'inversió forans com Acció, que acumula més de 30 anys d'experiència, des del 1985". La conselleria també assenyala que ara mateix Acció té uns 500 projectes entre mans.

En el cas de Barcelona, el rànquing situa la capital catalana en la primera posició en la categoria European Cities and Regions of the Future 2022/2023- FDI Strategy. Destaca, entre d'altres, l'estratègia Barcelona Green Deal de l'Ajuntament de Barcelona i la iniciativa Barcelona International Welcome Desk, un servei pioner a l'estat espanyol que facilita l'arribada i l'establiment d'inversors, investigadors i talent estranger.

En el marc de l'estratègia de promoció econòmica de la ciutat, també subratlla que unitats de negoci o seus sectorials d'empreses com Pepsi, Microsoft, Decathlon i TDCX s'hagin instal·lat a Barcelona en l'últim any i mig, una aposta clara d'aquestes multinacionals per la capital de Catalunya i pel seu ecosistema emprenedor i d'innovació.

stats