Catalunya acapara quasi un terç dels viatgers aeris 'low cost' a Espanya
El Prat és el principal aeroport i ja acumula un 12% més de passatgers en vols de baix cost que fa un any
BarcelonaL'estiu consolida Catalunya com a porta d'entrada principal dels viatgers 'low cost' a Espanya. Els aeroports catalans van acaparar un 28% dels passatgers en companyies de baix cost, quasi un de cada tres, la qual cosa equival a més de 7,75 milions de persones. La xifra és un 12% superior a la de l'any passat.
Amb aquestes xifres, Catalunya -i especialment el Prat-, són els autèntics reis del baix cost aeri a Espanya. La quota de mercat catalana del 28% pràcticament duplica la de la segona comunitat autònoma que més viatgers d'aquest tipus rep, que són les Balears, amb un 16% del total.
El Prat va concentrar la majoria d'aquests viatgers, amb més de 7 milions en total. Això vol dir que una quarta part de tot el trànsit 'low cost' a Espanya trepitja l'aeroport barceloní. Girona és la segona porta d'entrada aèria a Catalunya, amb prop de 550.000 viatgers en vols 'low cost' fins a l'agost. En el cas de Girona-Costa Brava, però, l'aeroport acumula un descens del 7% respecte al 2015.
Madrid ocupa la sisena posició en el rànquing per darrere de les Balears, el País Valencià, Andalusia i les Canàries. El creixement del baix cost a l'aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas va ser la meitat que a Barcelona, amb un 7% més que fa un any i un total de 3 milions de viatgers que van arribar en aquest tipus de vols i que suposen poc més de l'11% del total a Espanya.
Si es mira el rànquing per aeroports i no per comunitats, el Prat no només s'erigeix com el primer, sinó que és a molta distància del segon, que és Màlaga-Costa del Sol, amb tot just 3,3 milions de passatgers. El tercer i el quart van quasi empatats i són Alacant i Palma, amb poc més de 3 milions cadascun.
Quasi 11 M de visitants
El Prat ha rebut prop de 10,9 milions de viatgers des de gener fins a finals d'agost, un 11% més que l'any passat. El 65% d'aquestes persones hi van aterrar amb un vol de baix cost. Els números de trànsit de Madrid-Barajas són superiors, amb 12 milions de passatgers rebuts i un creixement més discret, del 7%.
La gran diferència amb el Prat està en els vols tradicionals, que a Madrid són majoria. Al contrari del que passa a Barcelona, tres de cada quatre passatgers que aterren a Barajas ho fan en aquest tipus d'aerolínies i no en les de baix cost.