Caprabo torna als guanys i materialitza la sortida de Madrid

La cadena de supermercats guanya 7 M€ el 2015 i estanca la facturació en 1.124 milions

La cadena catalana dóna per tancat el procés d'ajustament. /CAPRABO
E.f.
28/06/2016
1 min

BarcelonaEls números de Caprabo, la cadena de supermercats del grup Eroski, van millorar l'any passat. Per començar, la companyia va tornar als guanys i va tancar el 2015 amb 7,3 milions de benefici net, en front de les pèrdues de cinc milions d'un any abans. El benefici sense impostos ni amortitzacions va escalar un 11%, fins a fregar els 27 milions d'euros, la xifra més alta dels últims set anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les vendes van caure lleugerament –un 0,3%– respecte al 2014, i la facturació global va ser de 1.124 milions d'euros als seus principals mercats estratègics, que són Catalunya en primer lloc i Navarra. La cadena de distribució ha subratllat la recuperació "modesta" que experimenta en el darrer any.

Els resultats del 2015 estan afectats, segons Caprabo, per l'execució de la seva sortida del mercat madrileny i de Castella-la Manxa. En total, es tracta d'una desinversió en 50 supermercats que sumaven el 16% de la facturació i que han tingut un impacte negatiu de més de nou milions en els resultats, segons l'empresa.

Amb la desinversió de Madrid, sosté Caprabo, avança en els plans de fer una aposta en l'estratègia per Catalunya i per un model de botiga nou que ja li està aportant "bons resultats". A finals d'any, la xarxa d'establiments comptava amb 324 supermercats entre Catalunya i Navarra.

stats