Economia29/01/2016

Caprabo crea la marca Rapid per competir amb Supercor i Carrefour Express

La cadena no vol quedar enrere en la guerra pels anomenats supermercats de conveniència

Júlia Manresa
i Júlia Manresa

La cadena de supermercats Caprabo no vol quedar enrere en la guerra pels anomenats supermercats de conveniència. La filial del grup Eroski ha creat una nova marca, anomenada Rapid, que ja té quatre locals a Barcelona i obrirà el cinquè aquest febrer, segons ha pogut saber l’ARA. Aquest nou format d’establiment -que està integrat només per franquícies- té uns 150 metres quadrats de superfície i un horari d’obertura molt més ampli: de 8 h a 23 h durant 365 dies l’any. Aquestes botigues competeixen directament en format i horari amb altres cadenes que ja compten amb aquest tipus d’establiment, com ara Carrefour Express o Supercor, d’El Corte Inglés.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Actualment hi ha oberts quatre supermercats Rapid de Caprabo a Barcelona: als carrers Renaixença, Castillejos, ronda del General Mitre i l’últim inaugurat aquest 2016, a Travessera de les Corts. La pròxima obertura serà durant la primera quinzena del mes que ve al carrer de Santaló, també a la capital.

Cargando
No hay anuncios

La companyia no vol donar més detalls del projecte perquè encara està en fase pilot però aquesta concatenació de noves obertures són un assaig de nous formats de Caprabo, que està optant per diversificar el negoci. Aquest no és l’únic projecte pilot que la cadena té engegat. Al marge de Rapid, Caprabo també està en fase de proves amb la insígnia Caprabo Fresh, especialitzada en productes frescos, gurmet i ecològics, amb una botiga al carrer Villarroel de Barcelona.

La renovació de la companyia

Cargando
No hay anuncios

Més enllà d’aquests dos nous formats, Caprabo també ha fet una forta inversió per renovar els seus locals. La companyia va començar fa dos anys un rentat de cara per fer el que ha anomenat “supermercat de nova generació”, un tipus d’establiment amb més pes dels productes frescos i amb passadissos més amples. Una portaveu de la cadena de supermercats explica que actualment ja hi ha un 50% dels establiments transformats, en un projecte que s’allargarà fins al 2017 i que haurà costat 80 milions d’euros. En aquesta renovació també s’hi ha d’incloure un expedient de regulació que preveu la modificació de les condicions de treball de 378 treballadors, que implica l’ampliació d’horaris d’empleats de 10 punts de venda i també de 16 empleats de les oficines.

Caprabo justifica aquests canvis per la necessitat d’ajustar els horaris de les seves botigues a les noves necessitats del mercat. Concretament hi haurà quatre punts de venda (a Barcelona, Lleida, Girona i l’Hospitalet de Llobregat) que ampliaran l’horari d’obertura seguint el model de Rapid Caprabo. Els representants sindicals expliquen que la negociació va acabar ahir sense acord i que començaran una jornada de protestes la setmana que ve.