Economia01/10/2019

La californiana Mixpanel obre la seu europea a Barcelona

La plataforma de software analític s’ha traslladat a una de les últimes plantes de la Torre Glòries, on arribarà una plantilla d’entre 60 i 70 treballadors d’aquí a finals d’any

Paula Solanas
i Paula Solanas

Per a les multinacionals tecnològiques, Barcelona ja és una opció habitual per sondejar la seva expansió a Europa. Mixpanel és l’última empresa estrangera que ha triat la capital catalana per a la seva seu europea. Segons ha pogut saber l’ARA, la plataforma de software analític s’ha traslladat a una de les últimes plantes de la Torre Glòries, on arribarà una plantilla d’entre 60 i 70 treballadors d’aquí a finals d’any. Principalment, l’oficina es dedicarà a gestionar el negoci actual de l’empresa californiana a Europa, l’Àfrica, l’Amèrica Llatina i l’Orient Mitjà, però també a captar nous clients en aquestes regions.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“Estem veient molt de creixement en el mercat tecnològic a Barcelona i hi ha una gran concentració d’empreses”, explica Jonah Normand, el responsable de la nova seu europea de Mixpanel. La companyia va aterrar a la ciutat al febrer, però en un coworking, i finalment ha optat per ampliar la plantilla amb una planta sencera. “Hi ha una xarxa de gent jove qualificada i és fàcil trobar talent aquí”, assegura Normand. Els perfils que busca la companyia són enginyers especialitzats, personal de vendes, recursos humans i atenció al client. En paral·lel, Mixpanel ampliarà les delegacions a Londres, Amsterdam i París.

Cargando
No hay anuncios

L’empresa de San Francisco es dedica a analitzar el comportament dels usuaris de pàgines web i aplicacions. “Podem recollir dades i entendre per què els consumidors reaccionen d’una manera determinada per saber com retenir-los”, apunta Normand. La plataforma compta amb clients com FreeNow (l’antiga MyTaxi), Skyscanner i Mercadona. “Es pot saber com fan servir l’aplicació els conductors i, per exemple, si tenen problemes amb els pagaments”, afegeix.

Pla de 100 M€ per a Europa

L’aterratge de Mixpanel a Barcelona forma part d’un pla més ampli d’inversió de 100 milions d’euros per impulsar la seva expansió a Europa. La companyia nord-americana ha estrenat recentment el seu primer centre de dades als Països Baixos per garantir als clients europeus que la informació dels seus usuaris s’emmagatzema a la Unió Europea. Es tracta d’un programa d’allotjament de dades europees, en versió beta, per complir amb la nova regulació comunitària.