CaixaBank i Moventia s’adjudiquen la T-Mobilitat per 58 milions
BarcelonaEl grup liderat per CaixaBank, Marfina (Moventia), Fujitsu i Indra s’ha adjudicat finalment el desenvolupament del nou sistema de pagament dels transports públics de Catalunya, la T-Mobilitat, que acabarà amb els actuals bitllets (T-10, T-50/30 o T-Mes) i que suposarà un canvi radical en la manera com es paguen aquests serveis a Catalunya. Després d’un diàleg competitiu -un tipus de concurs en què els participants contribueixen a la definició del projecte-, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va decidir ahir finalment optar per l’opció de SOC Mobilitat en lloc de la d’Opencat, format per deu empreses d’autobusos catalanes (Alsa, Canals, Sagalés, Teisa, Tusgsal, entre d’altres) i tres empreses tecnològiques (Xerox, Etra i Informàtica El Corte Inglés).
El concurs es va tancar amb una adjudicació de 58,1 milions d’euros, i el consorci guanyador haurà d’implantar el hardware i el software necessaris perquè el sistema de transport sigui intel·ligent. Això suposarà enterrar les actuals targetes magnètiques i substituir els lectors per unitats contactless que facin possible el pagament amb targetes d’aquest tipus, o fins i tot amb el telèfon mòbil, gràcies als xips NFC (com el que Apple ha instal·lat en la seva última versió de l’iPhone). Aquest nou sistema ha de substituir el que funciona actualment a l’àrea de Barcelona en una primera etapa que conclourà el 2016, i a la resta de Catalunya fins al 2018.
A partir d’aleshores, els usuaris podran tenir un compte de transport públic intel·ligent, que vagi carregant els viatges al seu compte personal i que faci descomptes en funció de l’ús o dels tipus de trajectes. Es pretén eliminar, així, la necessitat de calcular quin és el bitllet que surt més a compte. La T-Mobilitat servirà tant per a Rodalies com autobusos, Bicing i fins i tot per a l’AVE.