Buo tanca una ronda de 2 M € per llançar l'"anti comerç ràpid" a Espanya
La 'start-up' també ha assolit un acord amb Glovo per arribar a un públic més ampli
BarcelonaBuo, la plataforma online per fer la compra al súper amb grans descomptes, ha tancat una ronda d'inversió de 2 milions d'euros liderada pel fons Mangrove Capital Partners i inversors reconeguts com Oscar Pierre (Glovo), Dídac Lee (Galdana Ventures) o Inés Urés (IRIS Ventures). Es presenten com a plataforma "anti comerç ràpid" –el model d'entregues en menys de 30 minuts– i proposen una solució de compra en grup que promet als usuaris una reducció de fins al 30% del preu de la cistella, a banda de més marge per a les marques proveïdores.
La start-up, nascuda el 2021 a Barcelona de la mà de Borja Solé, Rubèn Vilar i Carlos Costa, vol donar resposta al moviment anti comerç ultraràpid que han posat de moda companyies com Getir, Gorillas o la mateixa Glovo i que suscita opinions controvertides al voltant de la seva ètica i sostenibilitat. En paraules de Solé, "el quick commerce [així es diu aquest concepte en anglès] és pràctic, però està dirigit només a la gent amb un alt poder adquisitiu, perquè la immediatesa es paga amb els costos d'enviament, una cistella mínima i productes més cars. Nosaltres volem apropar-nos al públic que no té tant de poder adquisitiu i ajudar-los a estalviar, trencar barreres que encareixen els productes i fer-ho sense tanta pressa".
Per aconseguir aquests preus baixos, Buo es basa en tres premisses: eliminar els intermediaris connectant directament les marques amb els consumidors, evitar les entregues a domicilifent servir punts de recollida per la ciutat, i que els clients facin compres en grup. A l'augmentar les quantitats, assegura l'empresa, "es crea més poder de negociació amb les marques i s'aconsegueix més marge tant per al consumidor com per al proveïdor".
Un acord amb Glovo
A més de la ronda de 2 milions, Buo també ha tancat un acord operacional estratègic amb Glovo. Des de l'empresa encara no volen avançar-ne els detalls, però, en paraules de Solé, "Glovo s'ha adonat que el seu model penetra en la gent d'alt poder adquisitiu i amb Buo esperen arribar a una audiènciamés àmplia".
De moment, la companyia utilitzarà aquesta ronda per acabar de consolidar el mercat barceloní (on ja tenen 50 punts de recollida), obrir a Madrid la primera setmana de juliol i expandir-se a la resta del territori espanyol. Per ara, la plataforma se centra en els productes de supermercat perquè és l'assortiment bàsic i el segon sector on els espanyols es gasten més diners després de l'habitatge, però esperen portar el seu model més enllà.