TECNOLOGIA

La Boqueria, a domicili amb una apli

La plataforma Glovo comença a distribuir productes de mercat

La Boqueria repartirà a domicili amb l’app Glovo
Júlia Manresa
26/09/2016
3 min

BarcelonaEl mercat més antic de Barcelona tindrà un dels serveis de repartiment més innovadors del sector. La Boqueria repartirà a domicili i en menys de 40 minuts a través d’una aplicació de mòbil a demanda. L’ start-up catalana Glovo ha tancat un acord amb negocis d’un dels mercats més coneguts de Barcelona per tenir botiga virtual a la seva aplicació i repartir a domicili amb la seva xarxa de glovers (repartidors autònoms sobre dues rodes) a la capital catalana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De moment són vuit els establiments que estaran disponibles a la botiga virtual de Glovo, però l’aplicació ja fa un temps que té oberta la categoria de mercats mercatsperquè preveu anar augmentant el nombre d’aquests tradicionals punts de venda de Barcelona a mitjà termini. “Volem començar a treballar amb més mercats locals perquè els usuaris cada vegada demanen més productes de botigues de proximitat”, explica Sacha Michaud, un dels fundadors de Glovo. Aquestes primeres botigues de la Boqueria són: Menuts Rosa, Cansaladeria Castany, Petràs, Fruita Seca Morilla, xarcuteria Schara, Aviram, Palmira i Mas Gourmet.

Compreu per internet i rebeu-ho a casa el mateix dia

“Gent de barris llunyans que no baixava a la Boqueria perquè no tenia temps ara podrà comprar des d’on vulgui els productes frescos de les nostres parades”, diu Óscar Ubide, gerent de la Boqueria. Aquest acord també implica l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, que espera augmentar les vendes de les seves parades a través d’aquesta opció.

No és difícil topar amb glovers en bicicleta o moto glovers pel centre de Barcelona i, de fet, és una de les poques start-ups de repartiment instantani a domicili que ha sobreviscut després del tancament de Take Eat Easy i d’Uber Eats a Barcelona. Un dels seus principals competidors és actualment Deliveroo, una plataforma fundada el 2013 a Londres, especialitzada en restauració, que va aterrar a Barcelona i Madrid a finals del 2015.

Creixement sense fre

Glovo, en canvi, fa tota mena d’encàrrecs i reparteix productes de diferents comerços i sectors, com ara supermercats, botigues de roba o floristeries. Aquesta empresa emergent va néixer a Barcelona ara fa dos anys i aquest any ha aterrat a París i Milà. A més, fa tres setmanes que ha començat a repartir en ciutats mitjanes com Sevilla, Màlaga i Saragossa, on comença a provar si el seu model es pot estendre a nuclis d’aquestes dimensions.

Aquests plans d’expansió venen en part gràcies a la ronda de finançament que Glovo va tancar aquest estiu, amb cinc milions de capital d’Antai (dels fundadors de Wallapop, que compten amb un pes important dins la companyia), Seaya, Entrée, Bonsai i Caixa Capital Risc. A més, en aquesta última operació els dos cofundadors de l’empresa, Sacha Michaud i Oscar Pierre, van invertir-hi personalment.

Glovo, que ja dóna feina a 45 persones només a Barcelona, estrenarà el mes que ve oficines al barri del Poblenou, fins ara encara és a Barcelona Activa. Entre totes les ciutats en què reparteix, compta amb 500 repartidors actius i gestiona unes 1.000 comandes diàries, principalment del sector de restauració i supermercats, però també de tota mena d’encàrrecs. A mesura que ha anat creixent ha tancat acords amb comerços de tota mida, des de cadenes fins a parades de mercat. La companyia va tancar el primer any fiscal amb 900.000 euros de facturació i preveu acabar el 2016 amb 6 milions, un 230% més. Per ara, més que mirar a l’estranger, Glovo vol continuar creixent entre els comerços locals de cada ciutat on els seus glovers reparteixen.

stats