Bon Preu obté la millor valoració en productes frescos d’Espanya
El 83% dels clients fidels de Bon Preu el consideren el millor establiment per comprar-hi frescos, seguida de prop per Hipercor, amb un 80%
La cadena catalana de supermercats Bon Preu Esclat és la que té millor valoració en productes frescos d’Espanya, segons un estudi internacional elaborat per la consultora Oliver Wyman.
D’acord amb l’informe, que analitza els canvis en aquests tipus de producte en el sector de la distribució, el 83% dels clients fidels de Bon Preu el consideren el millor establiment per comprar-hi frescos, seguida de prop per Hipercor -amb un 80%- i, més allunyat, Carrefour, amb un 68%. En cap dels altres 12 països europeus analitzats hi ha un supermercat que obtingui xifres superiors al 80%.
Segons l’estudi d’Oliver Wyman els productes frescos tenen ara “un paper central” en el comerç. “Els dies en què l’expansió de l’espai i les promocions es podien utilitzar per incrementar vendes queden lluny”, afegeix.
En aquest sentit, segons l’informe, els productes frescos suposen el factor de compra més important per a un 59% dels clients. “Els clients satisfets amb la qualitat dels frescos d’una botiga la visitaran un 7% més que els que no ho estan”, conclou el document. A més, també destaca que els clients contents amb l’oferta de frescos gasten, de mitjana, un 24% més que la resta, i un 47% estan “disposats a pagar més per menjar fresc de qualitat més alta”.
Els clients valoren la qualitat
De fet, “només la qualitat ja suposa un 33% de la satisfacció total” dels clients d’un supermercat en relació amb els frescos, segons la consultora, i la xifra s’enfila fins al 47% en el cas dels consumidors espanyols. En segon terme hi ha el preu i les ofertes, i la varietat de l’assortiment, amb un 10% i un 9%, respectivament.
Tot i això, la consultora destaca que únicament un 40% dels espanyols veuen diferències significatives en la qualitat dels frescos entre les cadenes de supermercats. “Això no vol dir que el menjar fresc no sigui important; al contrari: és el diferenciador principal”, diu l’informe, ja que la xifra mostra que “hi ha una competència creixent” en aquest àmbit.
L’estudi també incideix en la importància de la fruita i la verdura, ja que és el tipus de producte fresc que més satisfacció de compra aporta als clients, seguit del menjar preparat i la carn.