Bon Preu obté la millor valoració en productes frescos d’Espanya

El 83% dels clients fidels de Bon Preu el consideren el millor establiment per comprar-hi frescos, seguida de prop per Hipercor, amb un 80%

Bon Preu obté la millor valoració en productes frescos d’Espanya
Leandre Ibar
27/03/2019
2 min

La cadena catalana de supermercats Bon Preu Esclat és la que té millor valoració en productes frescos d’Espanya, segons un estudi internacional elaborat per la consultora Oliver Wyman.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

D’acord amb l’informe, que analitza els canvis en aquests tipus de producte en el sector de la distribució, el 83% dels clients fidels de Bon Preu el consideren el millor establiment per comprar-hi frescos, seguida de prop per Hipercor -amb un 80%- i, més allunyat, Carrefour, amb un 68%. En cap dels altres 12 països europeus analitzats hi ha un supermercat que obtingui xifres superiors al 80%.

Segons l’estudi d’Oliver Wyman els productes frescos tenen ara “un paper central” en el comerç. “Els dies en què l’expansió de l’espai i les promocions es podien utilitzar per incrementar vendes queden lluny”, afegeix.

En aquest sentit, segons l’informe, els productes frescos suposen el factor de compra més important per a un 59% dels clients. “Els clients satisfets amb la qualitat dels frescos d’una botiga la visitaran un 7% més que els que no ho estan”, conclou el document. A més, també destaca que els clients contents amb l’oferta de frescos gasten, de mitjana, un 24% més que la resta, i un 47% estan “disposats a pagar més per menjar fresc de qualitat més alta”.

Els clients valoren la qualitat

De fet, “només la qualitat ja suposa un 33% de la satisfacció total” dels clients d’un supermercat en relació amb els frescos, segons la consultora, i la xifra s’enfila fins al 47% en el cas dels consumidors espanyols. En segon terme hi ha el preu i les ofertes, i la varietat de l’assortiment, amb un 10% i un 9%, respectivament.

Tot i això, la consultora destaca que únicament un 40% dels espanyols veuen diferències significatives en la qualitat dels frescos entre les cadenes de supermercats. “Això no vol dir que el menjar fresc no sigui important; al contrari: és el diferenciador principal”, diu l’informe, ja que la xifra mostra que “hi ha una competència creixent” en aquest àmbit.

L’estudi també incideix en la importància de la fruita i la verdura, ja que és el tipus de producte fresc que més satisfacció de compra aporta als clients, seguit del menjar preparat i la carn.

stats