Economia02/10/2020

Bon Preu entra en el mercat elèctric i comercialitzarà llum

L'empresa comercialitzarà llum verda amb el focus en el mercat català

Xavier Grau Del Cerro
i Xavier Grau Del Cerro

BarcelonaEl grup Bon Preu, que ja ven carburants a les gasolineres Esclat, ha fet un nou pas en el mercat de l'energia i s'ha llançat a la comercialització d'energia elèctrica. Segons han confirmat fonts de la companyia, ja compta amb l'autorització per a la comercialització d'electricitat i ha fet proves durant l'estiu per entrar ara al mercat. Malgrat que l'autorització és per tot Espanya, l'empresa posarà el focus en el mercat català.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Bon Preu no generarà l'electricitat, sinó que només actuarà com a comercialitzadora, però la llum que vendrà als seus clients serà tota amb certificació verda, és a dir, renovable, ja sigui eòlica, solar o hidràulica. L'oferta consta de diferents plans per als clients, des de la tarifa plana fins a un d'adaptat per a aquells que tenen autoconsum, als quals s'assegura la compra de l'energia sobrant, si és el cas.

Cargando
No hay anuncios

"La raó de ser de Bon Preu és donar resposta a les necessitats quotidianes de la població: l'alimentació és quotidiana, la gasolina és quotidiana i l'electricitat també ho és", ha assegurat Anna Font, directora comercial de l'empresa, a l'agència ACN. Des del grup creuen que poden fer-se un lloc al mercat de les comercialitzadores elèctriques com a "companyia més petita, àgil i transparent" en contraposició a les empreses "grans, opaques i allunyades del client".

El 5 d'octubre arrencarà la campanya promocional de BonpreuEsclat Energia. Els diferents plans per als clients, gestions i fins i tot una calculadora de l'estalvi que pot obtenir el client ja es poden trobar a la seva pàgina web.

Cargando
No hay anuncios

Segons ha explicat Anna Font, filla del president de la companyia, el covid-19 no ha afectat els plans de l'empresa i el llançament de la nova activitat comercial es fa segons les dates que havien previst inicialment. Font creu que en el tema de l'energia es produeix una situació similar a la de les gasolineres. "Quan vam llançar EsclatOil fa 25 anys hi havia grans empreses amb unes dinàmiques molt opaques i concentrades en elles mateixes". Per això, creu que, en el sector de l'energia, s'hi podran "fer un forat".

Un mercat en transformació

Amb la liberalització del mercat elèctric, a Espanya hi ha un sistema amb mercat regulat (37% dels clients) i un mercat lliure (63% dels clients), segons les dades publicades aquesta mateixa setmana per la CNMC. Les cinc grans elèctriques tenen un 84% d'aquest mercat lliure, mentre que les petites comercialitzadores, unes 300, a les quals ara se suma BonPreuEsclat Energia, han captat un 16% dels clients.