Economia14/03/2017

El grup Bon Preu ja supera els 1.000 milions de facturació

La companyia de distribució catalana va augmentar les vendes un 9% el 2016 i va obrir vuit nous punts de venda

Paula Solanas
i Paula Solanas

BarcelonaEl grup Bon Preu va superar el 2016 el seu objectiu. El hòlding català propietari dels supermercats Bonpreu, Esclat i IquoDrive, a més de les gasolineres EsclatOil, va facturar un total de 1.077 milions d’euros nets l’any passat, un 9% més respecte l’anterior, quan va fregar els 1.000 amb uns ingressos de 986 milions d’euros nets. Tot i així, a plantes constants (és a dir, sense tenir en compte les noves botigues) l’empresa va créixer un 5% entre el 2015 i el 2016. “Aquest creixement confirma la tendència ascendent del grup de distribució català i veu reforçada la seva política de compromís per la qualitat, els productes de proximitat i l’alta competitivitat en preus”, va afirmar ahir la companyia osonenca a través d’un comunicat.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

No obstant, durant l’any passat Bon Preu va alentir lleugerament el ritme d’obertures, amb vuit nous punts de venda, respecte a la desena que va estrenar el 2015. Actualment l’empresa té 212 establiments repartits per tot Catalunya: 122 supermercats Bonpreu, 47 hipermercats Esclat, tres supermercats amb venda online i recollida presencial IquoDrive i 40 benzineres EsclatOil. A més, durant el 2016 el grup va crear 626 nous llocs de treball i va acabar l’any amb una plantilla de 6.000 empleats, el 96% dels quals tenen contracte indefinit. Aquesta xifra situa la companyia entre les 20 empreses amb seu a Catalunya que donen feina a més treballadors.

Cargando
No hay anuncios

D’altra banda, el grup de distribució català va invertir 103 milions d’euros durant l’últim exercici, un 50% més respecte el 2015. De fet, Bon Preu té una cartera d’inversions superior als 140 milions d’euros. La previsió de l’empresa per al 2017 és que la facturació s’acosti als 1.200 milions d’euros nets.

Supermercats més ‘online’

Cargando
No hay anuncios

Aquest últim any el grup també ha impulsat el comerç electrònic i ha llançat dos projectes per implementar aquest canal de vendes. En primer lloc, Bon Preu va invertir 1,2 milions d’euros per obrir els tres nous centres IquoDrive, on s’emmagatzemen els productes perquè els usuaris els recullin amb el cotxe després de fer la comanda per internet. A més, l’empresa també va estrenar el servei Esclat Online en tres hipermercats Esclat de Catalunya, amb un sistema semblant de recollida de la compra amb el cotxe.