Bimbo promociona els pastissets Pantera Rosa amb criptomonedes
El fabricant de brioixeria va llançar un concurs amb una targeta per gastar en monedes virtuals com a premi
BarcelonaEl màrqueting ha espremut fins a l’avorriment esquers com posar cares famoses a l'embolcall dels productes per augmentar-ne les vendes. El que segurament és més novedós és que un actiu tan controvertit com les criptomonedes també s'hagin convertit en reclam publicitari. La multinacional mexicana de brioixeria industrial Bimbo va llançar al setembre una campanya per promocionar els seus pastissets Pantera Rosa, Tigretón i Bony en la qual unes lletres daurades exclamaven: "Criptos gratis". L'eslògan remetia a un programa a través del qual els compradors trobaven un codi a cada paquet que havien d'introduir en una pàgina web i bescanviar-lo per 45 punts. Quan arribessin a 1.620 punts -l'equivalent a comprar 36 paquets d'algun d'aquests dolços-, el premi seria una targeta virtual de Mastercard amb cinc euros per gastar en la criptomoneda que preferissin.
Segons les bases legals del concurs, aquesta targeta es podia fer servir durant els sis mesos posteriors a la data d'emissió en els portals i aplicacions de compra de criptomonedes que l'acceptin com a mitjà de pagament. "Es poden invertir en allò que vulgui cadascú, ja que hi ha molts tipus diferents de criptomonedes i el seu valor canvia constantment", justifiquen des de Bimbo. El programa estava limitat a 4.000 unitats i cada participant podia guanyar un màxim de dos premis. L'empresa insisteix, però, que la promoció només estava disponible per a majors de 18 anys.
La campanya havia de durar fins al 12 de desembre, però fonts de Bimbo apunten que no ha tingut l'èxit esperat i s'ha aturat abans d'hora. Així doncs, des de la companyia asseguren que la promoció de les criptomonedes ja no apareix en els nous paquets que surten de fàbrica. "Als supermercats en deuen quedar de quan es va fer la promoció, però ara ja no se'n produeixen més", remarquen. De fet, als perfils a les xarxes socials del fabricant de pastissets ultraprocessats ja no hi ha cap rastre d'aquest concurs.
La publicitat de criptoactius, a examen
Encara que la campanya de Bimbo no oferia directament criptomonedes als compradors de pastissets Pantera Rosa, la publicitat amb aquest tipus d'actius financers està sota el punt de mira de reguladors com la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). El supervisor financer espanyol prepara una normativa per regular per primer cop les campanyes de plataformes on s'intercanvien criptomonedes i que són la principal porta d'entrada al sector per als petits inversors. Aquests anuncis massius s'hauran de comunicar 15 dies abans a la CNMV.
Precisament, l'organisme ha demanat al futbolista Andrés Iniesta que tingui en compte els seus advertiments sobre criptoactius i s'informi a fons abans d'invertir-hi o de recomanar a d'altres que ho facin. Per primera vegada, el supervisor borsari ha respost a través de Twitter a l'exjugador del Barça que aquest matí anunciava a la xarxa social, en espanyol i en anglès, que estava aprenent "com començar amb les criptomonedes" amb Binance, una de les principals cases d'intercanvi del sector. Davant aquest missatge d'Iniesta, que compta amb més de 25,2 milions de seguidors a Twitter, la CNMV li ha recordat que aquests són productes no regulats i tenen "alguns riscos rellevants".