Bimbo pagarà 190 milions per quedar-se Panrico
L'acord de compra no inclou el pa de motllo de la marca Panrico però sí les seves marques de brioixeria Donuts, Donettes o Bollycao
BarcelonaEl fabricant de pa de motllo i brioixeria Bimbo ha tancat l'acord per comprar l'empresa competidora Panrico per un import de 190 milions d'euros. L'operació convertirà Bimbo en la nova propietària de marques com Donuts, Donettes i Bollycao.
La compra no inclou la categoria de pa de motllo de Panrico, que queda fora de l'operació per evitar possibles problemes de competència. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) haurà d'autoritzar ara l'operació perquè pugui ser una realitat.
Panrico va facturar uns 280 milions d'euros l'any passat i la seva incorporació donarà a Bimbo més presència al mercat espanyol i portuguès sobretot en el segment de la brioixeria.
També suposarà un salt endavant des del punt de vista industrial, ja que compta amb set fàbriques (una d'elles a Catalunya, a Santa Perpètua de Mogoda) i una important xarxa de distribució al sector de l'hosteleria.
Bimbo és un gegant mundial líder en la fabricació de pa de motllo i brioixeria amb marques com Ortiz, Martínez, Bony o Oroweat. Té vuit plantes de producció a Espanya, una d'elles a Granollers.
La suma de totes dues empreses dóna lloc a una companyia que facturarà quasi 700 milions a la Península Ibérica (Espanya i Portugal) i tindrà prop de 4.000 empleats.