BarcelonaL’ombra de la pandèmia ha fet que durant bona part de l’any molts projectes o inversions industrials quedessin congelats o directament descartats. La firma d’enginyeria barcelonina Between va notar aquest efecte i per primer cop en cinc anys el 2020 la seva facturació va caure un 12%. L’empresa va ingressar 24 milions d’euros i va patir una caiguda de prop del 30% dels beneficis, explica a l’ARA el seu director general, Pau Guarro. “Estem en molts sectors, cosa que -en part- ha sigut positiva, però en alguns de molt tocats, com l’hoteler, l’impacte ha sigut negatiu”, admet el directiu.
Tot i el sotrac, la companyia assegura que va recuperar el ritme dels projectes durant la segona meitat de l’any i augura un 2021 més optimista. Between preveu contractar 200 professionals -perfils com ara enginyers i informàtics- durant aquest exercici per impulsar el seu creixement i arribar als 30 milions d’euros de facturació anual. Els nous treballadors se sumarien a la seva plantilla de prop de 500 empleats. D’altra banda, Between també seguirà amb l’expansió geogràfica. El grup vol obrir noves seus a Espanya i estudia estrenar oficines en territoris de l’Estat com Galícia o Andalusia. “Hem tancat l’any recuperant part del terreny perdut i amb beneficis. De cara al 2021, el nostre plantejament és de creixement”, diu Guarro. De fet, l’empresa justifica que la seva caiguda d’ingressos del 12% va en la línia de la davallada de l’11% del PIB espanyol durant el primer any de la pandèmia.
Mentre alguns dels sectors amb els quals treballa Between aturaven els projectes d’enginyeria, la companyia va decidir donar més pes a un altre negoci: el de la representació de perfils tecnològics. Així doncs, l’empresa dedicarà més esforços a fer de caçatalents de treballadors del sector i acompanyar-los al llarg de la seva carrera professional.
Més ciberseguretat i dades
Durant l’últim any, Between també ha reforçat àrees com la ciberseguretat i l’anàlisi massiva de dades, que han vist com l’interès dels clients s’accelerava malgrat la pandèmia. “Ja existia, però ara les empreses ho demanen cada vegada més”, confirma Guarro. També vol seguir invertint en el camp de la intel·ligència artificial, en què es va estrenar el 2019 amb la compra del 30% de Connecthink.