QUÍMICA
Economia13/05/2015

BASF atorga a la planta de Tarragona una inversió de 21 milions

S’imposa a altres plantes de tot el món per fer una fàbrica de productes agroquímics

Xavier Grau
i Xavier Grau

BarcelonaLa multinacional química alemanya BASF va anunciar ahir una nova inversió al complex que té al polígon petroquímic de Tarragona. Hi aixecarà una fàbrica de productes agroquímics, que suposarà una inversió de 21 milions d’euros, i que ha d’estar operativa el segon semestre del 2016. La planta permetrà augmentar la producció que ja té Tarragona de fungicides i herbicides.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El conseller delegat de BASF a Espanya i màxim responsable de la multinacional al sud d’Europa, Erwin Rauhe, va expressar a l’ARA la seva satisfacció per haver-se adjudicat aquesta planta, ja que Tarragona s’ha imposat a moltes altres plantes de la multinacional a Amèrica, Europa i Àsia que també la volien. “Hem guanyat i teníem una gran competència”, va dir. Això, segons el màxim executiu de BASF a l’Estat, demostra que la planta de Tarragona té “competències i capacitats”. En aquest sentit, va destacar que en la decisió final de la companyia hi ha pesat molt el compromís de Tarragona de tenir la planta en funcionament a finals de l’any que ve.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta nova planta estarà destinada a la formulació -trasllat de principis actius a formulacions per al producte final- i donarà feina a una trentena de persones. Rauhe reconeix que no són gaires llocs de treball perquè es tracta de plantes molt automatitzades, però requerirà personal especialitzat d’alt valor afegit i ajudarà a incrementar les vendes de BASF Española. La nova planta permetrà augmentar en un 25% la producció de productes agroquímics a Tarragona.

Facturació

Cargando
No hay anuncios

Les vendes ja van anar força bé l’any passat. Segons va informar ahir la multinacional, BASF a Espanya va facturar 1.194 milions d’euros el 2014, xifra que suposa un creixement del 12% respecte a l’any anterior, un creixement que se situa bastant per sobre de la mitjana del sector, que va ser del 3,2%, segons Feique, patronal espanyola de la indústria química. Aquesta millora de la facturació es va produir, sobretot, per un increment de la demanda interna, que havia caigut durant els anys de crisi, i per la reactivació del sector de l’automoció, un dels principals clients del sector.

Per a aquest any Rauhe preveu que les vendes continuïn millorant, ja que el quadre macroeconòmic “és més positiu”. En aquest sentit, l’executiu va lloar els plans del govern de Madrid per impulsar la indústria de l’automoció perquè, de retruc, han ajudat la química. De fet, el negoci de la divisió de recobriments, dedicada principalment a la producció de pintures i altres revestiments destinats a la indústria de l’automòbil, ha sigut un dels principals productes que han ajudat a l’increment del negoci agregat l’any 2014, gràcies a la recuperació del sector de vendes de cotxes. I durant el 2015 es preveu que continuï aquesta aportació per la millora del mercat automobilístic.

Cargando
No hay anuncios

El conseller delegat de BASF també va assenyalar l’enfortiment del dòlar com un factor que ha ajudat a incrementar les exportacions. Tot i això, va indicar que “hauria de millorar més l’entorn econòmic”, sobretot pel que fa a les elevades taxes d’atur, que encara és molt alt. Per això, segons va dir, l’empresa continua apostant per la formació professional dual.

Una segona inversió, pendent de l’ample de via

Cargando
No hay anuncios

BASF és una de les principals indústries del Camp de Tarragona i el seu conseller delegat es va sumar ahir a les crítiques del president del port de Tarragona, Josep Andreu, pel retard en el tercer fil que ha de fer possible l’ample ferroviari europeu. Erwing Rauhe va explicar que tenen alentida una inversió de 30 milions d’euros per fer una terminal ferroviària perquè el ministeri de Foment no acaba de definir quan arribarà l’ample de via europeu. “El president del port té raó”, va dir Rauhe, que creu que la unió ferroviària amb Europa permetria accedir a matèries primeres més barates, al mateix preu que a l’Europa Central, i pujarien les exportacions.