Foment adjudica els accessos viaris al Port de Barcelona a la UTE formada per Acciona, Sacyr, Ferrovial i Copcisa
La infraestructura es licita finalment per 130 milions d'euros
TarragonaEl Ministeri de Foment ha adjudicat els accessos viaris definitius al Port de Barcelona a la UTE formada per Acciona, Sacyr, Ferrovial i Copcisa per un valor de 130 milions d'euros, segons han confirmat fonts de Foment a l'ACN. La ministra Ana Pastor n'ha fet referència aquest dimarts a la tarda durant un acte inaugural al moll químic del Port de Tarragona. El conseller Santi Vila, present en el mateix acte, ha valorat molt positivament la notícia malgrat que arribi amb cert retard, i que hi hagi presència catalana entre les empreses de la UTE adjudicatària. A la vegada, ha recordat, però, que l'entrada viària al port és el "primer pas" i ara toca desencallar els accessos ferroviaris. L'obra es va licitar per 180 milions i s'ha acabat adjudicant, de forma provisional, per 130 milions a la UTE formada per les quatre empreses, segons han confirmat fonts del Ministeri a l'ACN. "Millorar la connectivitat terrestre dels ports és el repte que ens hem marcat tots", ha dit Pastor. "Una excel·lent notícia, des del punt de vista de la solvència i de la credibilitat dels acords que subscrivim la Generalitat amb Foment, sobretot quan fa poques setmanes algú encara ho posava en dubte i que els acords quedessin en fum", ha valorat el conseller Santi Vila.
La ministra Pastor i el conseller Vila van acordar que entre el 21 i el 22 de juliol s'adjudicaria aquesta infraestructura després de negociar el format del Fons d'Accessibilitat Terrestre Portuària que ha aprovat el govern espanyol. Finalment, l'adjudicació s'ha produït aquesta mateixa setmana, segons ha anunciat la ministra. "Són acords que milloren la competitivitat del Port de Barcelona i del conjunt de l'economia catalana", ha destacat el conseller. Ara bé, Vila també ha volgut recordar que ara s'ha fet el "primer gran pas", i que "després dels accessos viaris, han d'arribar els ferroviaris".
"L'any 2014 havia de ser l'any de la licitació d'aquests dos accessos, de moment es compleix amb els viaris, tot i que anem tard, i ara confio que en els propers mesos també es puguin desencallar els accessos ferroviaris del port", ha conclòs el conseller.
Un projecte "de gran complexitat tècnica"
Segons van acordar la Generalitat i l'Estat, les obres de l'autovia de 10 quilòmetres que enllaçarà el port amb la ronda Litoral haurien de començar al setembre. Els accessos directes al port per carretera es van licitar al gener i el govern espanyol considera que "es tracta d'un projecte de gran complexitat tècnica per situar-se en un entorn fortament urbanitzat".
El projecte consistirà en tres actuacions: "un augment de capacitat de la ronda Litoral mitjançant un nou carril en ambdues calçades des del pas superior en l'autovia A-2 fins al nou enllaç d'Hospitalet; una autovia amb dues calçades de dos carrils per sentit, entre aquest enllaç i l'encreuament amb l'autovia C-31; i des de l'encreuament amb l'autovia C-31, un important viaducte per albergar ambdues calçades i salvar la Zona Franca del port en el marge esquerre del Llobregat".