Barcelona Global prepara una agència d'atracció d'inversió per a la ciutat

L'associació ho ha anunciat a Londres, en un esdeveniment organitzat per impulsar la marca Barcelona

La terminal de creuers del port de Barcelona, flanquejada per la Torre de Jaume I i el monument a Colom.
Paula Clemente
12/06/2019
2 min

LondresL'entitat Barcelona Global ha anunciat aquest matí a Londres que prepara un instrument específicament dedicat a atraure "inversió, talent i turisme de qualitat" per a la ciutat. Es tracta, ha dit el president de l'associació i també president d'Único Hotels, Pau Guardans, d'anar un pas més enllà.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'organització, que aglutina unes 200 empreses, centres de recerca, escoles de negocis, universitats i institucions culturals, es va fundar fa vuit anys amb la intenció de donar un impuls a la marca Barcelona, i fer de la ciutat un agent atractiu en diversos àmbits. "Fins ara Barcelona Global es dedicava més al posicionament de marca [de la ciutat]", ha resumit Guardans. "Amb això fa un pas més executiu".

La idea és emular el que altres grans capitals europees ja han fet abans creant el Berlin Partner o el London & Partners, però a Barcelona. Totes dues, agrupacions creades des del sector privat per fer de les capitals europees en qüestió 'hubs' rellevants pel que fa a innovació tecnològica i ciència (en el primer cas) i promoció oficial de la ciutat (els segons).

Els primers moviments d'aquest potencial nou homòleg català es preparen per al setembre, quan Barcelona Global presentarà oficialment aquest vehicle inversor al món i començarà la captació oficial de socis. L'únic nom que ha avançat el president de l'associació ha sigut el d'Accenture, consultora que els prestarà el seu assessorament com a soci orientador. "Ells ens ajudaran en la definició [de l'agència] i a aprendre dels encerts i errors d'aquells que ja han fet alguna cosa similar abans", ha dit Pau Guardans.

"Barcelona està necessitada de sortir a vendre's, de passar a l'acció", ha afegit. "No sobra cap tipus d'iniciativa". L'anunci l'ha fet, precisament, en un esdeveniment dissenyat per promocionar Barcelona activament a Europa, el primer que l'organització fa d'aquest estil: una sèrie de conferències a emplaçaments clau de Londres sobre inversió, empresa, arquitectura, cultura i ciència, que han anomenat Barcelona London Day. Han inaugurat les xerrades, aquest dimecres, José Nieto de la Cierva i Josep Oliu, del Banc Sabadell, i Marc Puig, president i conseller delegat de Puig. Tots tres han exposat davant d'unes 200 persones les característiques que fan de Barcelona un lloc adient per conduir negocis de mida i ambició global: el talent, l'esperit creatiu i, per exemple, una transformació tecnològica, digital i emprenedora impulsada des de la societat civil.

"Després d'aquestes sessions hi haurà molta gent que vulgui invertir i voldrà saber on anar", ha explicat el director general de Barcelona Global, Mateu Hernández. L'audiència que l'escoltava aquest matí encara ignorava la futura existència d'aquest vehicle d'atracció d'inversió que l'organització activarà quan passi l'estiu, però Hernández no ha volgut deixar escapar l'oportunitat de començar a dirigir-los cap a ell. "A l'última pàgina del programa hi surt un correu habilitat per iniciar converses després de les xerrades d'avui", ha dit, per acomiadar-se de l'audiència. Per si de cas algú està interessat en invertir o participar d'alguna d'aquestes iniciatives d'alguna manera, ha acabat.

stats