Banca

El Banc Sabadell pagarà una multa de 55 M€ per la migració informàtica del TSB del 2018

L'impacte de la multa serà neutre als comptes del banc gràcies a les assegurances contractades

Una oficina del TSB al centre de Londres

BarcelonaQuatre anys després del desastre tecnològic a la filial britànica del Banc Sabadell, el TSB, el banc de Josep Oliu haurà de pagar una multa de 48,65 milions de lliures esterlines, que equival a uns 55 milions d'euros. Així ho ha pactat el banc amb la FCA, el regulador britànic equivalent a la CNMV espanyola.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta multa, però, no tindrà cap efecte als comptes del banc, segons ha explicat la mateixa entitat aquest dimarts. El TSB comptabilitzarà el càrrec als comptes del quart trimestre del 2022, i el Sabadell assumirà un impacte de sis punts bàsics a la seva ràtio de capital abans de cap compensació addicional per les pòlisses d'assegurances contractades. Segons el Banc Sabadell, les pòlisses contractades pel TSB i el Sabadell permetran compensar aquesta suma en els trimestres vinents, així com l'impacte en el capital.

La crisi del TSB

El Banc Sabadell va comprar el TSB, aleshores el sisè banc del Regne Unit, l'any 2015 per 2.300 milions d'euros. Així, el grup català entrava al mercat anglès. Tres anys més tard, va decidir modernitzar-ne la plataforma tecnològica, cosa que implicava uns riscos que segons la FCA, el banc "no va tenir en compte". Aquesta migració tecnològica l'abril del 2018, després d'arribar a un acord amb el regulador britànic, va acabar en una situació de crisi que va fer perdre al grup bancari 384 milions d'euros, a més d'un cost important en reputació davant els clients. Ara la FCA considera que el banc "no va planificar degudament" l'operació.

De fet, el problema va recaure en la plataforma. El procés era ambiciós, i les dades van migrar correctament, però la plataforma va tenir problemes a l'instant, cosa que va interrompre els serveis bancaris del TSB en totes les seves modalitats. De fet, segons explica la FCA, totes les oficines del TSB i gran part dels seus 5,2 milions de clients es van veure afectats.

La normalitat no va tornar fins al desembre. De fet, el mateix banc va explicar el 2019 que les incidències li havien general despeses extra de 460 milions en compensacions i altres gestions, a més de les pèrdues esmentades i una crisi interna que va acabar amb el cessament del conseller delegat del TSB del moment, Paul Pester.

stats