Economia25/08/2020

AvaLanding busca inversors estrangers per a Barcelona

Xavier Grau Del Cerro
i Xavier Grau Del Cerro

AvaLanding, companyia especialitzada en donar serveis a inversors internacionals, s’ha adjudicat per 72.000 euros i un any, prorrogable a dos més, la gestió del portal Barcelona International Welcome (BIW) de l’Ajuntament de la ciutat. Té un repte difícil: atreure inversions tot i les dificultats que comporta la pandèmia del coronavirus. La companyia ja té experiència. Des del 2016 AvaLanding ha assistit inversors de 70 països i ha portat a Espanya capital estranger per valor d’uns 200 milions d’euros.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La pandèmia ha afectat l’atracció de projectes, reconeix Raisa Venermo, una de les fundadores d’AvaLanding, companyia que té una plantilla pròpia d’una vintena d’advocats i economistes. “Les decisions s’estan ajornant a causa del covid”, afegeix, però també hi veu una possibilitat de negoci perquè molts inversors s’interessen per aterrar a Barcelona quan passi la crisi. A més, recorda que “de qualsevol conjuntura econòmica difícil en sorgeixen oportunitats”. En aquest sentit, Venermo assegura que ja hi ha fons internacionals que estan prenent posicions per invertir a Barcelona i Catalunya aprofitant les actuals circumstàncies “per a comprar empreses o propietats immobiliàries”.

Cargando
No hay anuncios

La cofundadora d’AvaLanding, però, puntualitza que molts inversors, malgrat l’interès per venir a Barcelona, no ho estan fent per les dificultats de viatjar. “Pocs clients s’atreveixen a invertir sense poder veure on posaran els diners”, indica Venermo.

Diferència amb Madrid

AvaLanding té oficina a Barcelona i també a Madrid. La fundadora distingeix molt clarament les inversions que capta cada ciutat. Barcelona, explica, atreu més capital destinat a les empreses tecnològiques i a la captació de talent. A Madrid, en canvi, la destinació de les inversions és molt més variada.

Cargando
No hay anuncios

També canvia l’origen dels inversors. A Madrid bàsicament són de l’Amèrica Llatina, mentre que a Barcelona hi ha més diversitat: aproximadament la meitat dels inversors són europeus, però l’altra meitat està molt distribuïda per tot el món. “La fama de Barcelona és molt global”, indica la responsable d’AvaLanding.