Economia30/09/2016

Les autopistes radials en fallida de Madrid continuaran obertes al trànsit

El jutge accepta que l'Estat se'n faci càrrec en un termini de nou mesos

Agències
i Agències

MadridEl titular del jutjat mercantil número 6 de Madrid ha decidit que les autopistes de peatge R-3 i R-5, en fallida, no hauran de tancar demà i continuaran obertes al trànsit, de moment, sota l'explotació dels administradors concursals.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El jutjat ha dictat diverses interlocutòries en les quals pren aquesta decisió per a les autopistes R-3, R-5, un tram de la M-50 i la variant d'Alacant.

Cargando
No hay anuncios

Intent ‘in extremis’ per a les radialsAra el jutge revoca l'ordre de tancament d'aquestes vies, que s'havia de fer efectiva demà, 1 d'octubre, i dóna un termini de nou mesos al ministeri de Foment perquè n'assumeixi l'explotació ordenament.

El jutge accepta la proposta del ministeri, malgrat admetre que portarà perjudicis tant a la banca creditora com a les concessionàries. Segons el jutge, allargar la situació incrementarà el deute de 665 milions d'euros en mans dels creditors i, a més, reduirà l'import de la responsabilitat patrimonial de l'Estat amb les actuals concessionàries.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat reconèixer aquests inconvenients, el magistrat decideix mantenir obertes les autopistes per no perjudicar els milers de ciutadans que hi circulen i els treballadors de les empreses concessionàries que, en cas contrari, demà es quedarien sense feina.

Respecte a la responsabilitat patrimonial de l'Estat -els diners que haurà de pagar el govern espanyol a la concessionària de la qual són accionistes Abertis, ACS, Sacyr i Bankia-, el jutge no hi entra perquè considera que ha de ser objecte d'un altre procediment judicial. Aquesta clàusula del contracte concessional pot fer que l'Estat hagi de pagar centenars de milions d'euros a la concessionària.

Cargando
No hay anuncios

A partir d'ara aquestes autopistes estaran gestionades pels administradors concursals en col·laboració amb el ministeri de Foment. Per fer-ho caldrà que el ministeri i els administradors firmin un protocol d'actuació, que servirà de full de ruta per establir com s'ha de fer el traspàs ordenat de les vies, dels treballadors i dels contractes.

El compromís de Foment de fer-se càrrec d'aquestes vies l'estiu que ve pot suposar un precedent per a la resta de les radials, dues de les quals també estan en procés de liquidació.