Ets autònom i tens un negoci? Et pots deduir les despeses de dinars i sopars amb clients, de regals i de promocions

Una sentència del Tribunal Suprem contradiu el criteri d'Hisenda

MadridSaber què es pot o no deduir una autònom que té un negoci i paga l’impost de societats, com les despeses relacionades amb regals a treballadors o clients o els sopars amb clients i proveïdors, sempre ha sigut objecte de debat. Hisenda sosté que aquest tipus de despesa no es pot deduir. Ara el Tribunal Suprem contradiu el seu criteri i determina que sí. Segons una sentència dictada per l’alt tribunal, són despeses deduïbles totes aquelles que tinguin a veure amb les relacions públiques amb clients i proveïdors –com els dinars i sopars en restaurants– així com els regals tant a clients com als treballadors del negoci i les despeses promocionals.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons la llei, no són despeses deduïbles de l’impost de societats les que es fan a títol gratuït i no determinen el resultat fiscal o tributari de l’exercici. És a dir que només són deduïbles les relacionades directament amb els ingressos de l’empresa i, per tant, que influeixen en el resultat comptable. En aquest sentit Hisenda considera que regals i invitacions a dinar o sopar no fan directament que un negoci guanyi més diners i encara menys els regals als treballadors. 

Cargando
No hay anuncios

El Suprem, però, argumenta que les despeses de l’atenció al client, les promocionals o els regals al personal de l’empresa que tinguin a veure amb l’activitat del negoci contribueixen a millorar el resultat empresarial i subratlla que estan “correlacionats” amb els ingressos. En la sentència, a la qual ha tingut accés Europa Press, el Tribunal afirma que “no hi ha una regulació precisa sobre què ha d’entendre’s per correlació entre ingressos i despeses”, però sosté que els uns i els altres formen part del conjunt d’accions adreçades a obtenir un millor resultat empresarial. Això “justifica que la relació entre despeses i ingressos pugui ser tant directa com indirecta”, afirma la sentència.

Resultat de futur

El Tribunal també afegeix que els dinars de feina, els regals a cients o les despeses promocionals no busquen directament i immediatament millorar els resultats comptables però sí que persegueixen clarament “un resultat indirecte i de futur” en els ingressos. La sentència assenyala que l’atenció a clients i proveïdors busca fidelitzar els uns i els altres, mentre que les atencions als treballadors del negoci suposen un incentiu laboral. Pel que fa a la promoció de productes o del negoci, busca millorar les vendes i el posicionament empresarial. 

Cargando
No hay anuncios

La sentència només afecta els autònoms que han creat una societat i, per tant, paguen l'impost de societats i no tributen amb IRPF.