Automoció

Seat tanca el primer semestre amb els millors resultats de la seva història

L'automobilística de Martorell guanya 406 M€ del gener al juny, un 9,4% més

Un treballador de Seat en la cadena de fabricació
2 min

BarcelonaSeat ha tancat el primer semestre d'enguany amb els millors resultats financers de la seva història en sis mesos. La companyia amb seu a Martorell va obtenir un benefici operatiu entre el gener i el juny de 406 milions d'euros, un 9,4% més que en el mateix període de l'any anterior. Els ingressos durant el primer semestre van assolir els 7.752 milions d'euros, un 4,6% més. En la millora dels resultats han estat claus les vendes més elevades tant de Seat com de Cupra, així com la millora de la rendibilitat sobre vendes, que s'ha situat en el 5,2% (0,2 punts percentuals més que un any enrere).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia ha lliurat al mercat en els primers sis mesos de l'any 297.400 cotxes, un 13,8% més que en el mateix període de l'any passat, quan van ser 261.400 vehicles. D'aquests cotxes venuts, 45.900 eren electrificats (un 36,1% més), gràcies a l'impuls de la gamma d'automòbils híbrids endollables. El primer executiu de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat en un comunicat la millora de les vendes "a mesura que s'avança cap a l'electrificació" i l'ampliació de la gamma amb el llançament de nous models. Per a David Powels, vicepresident de finances i IT de la companyia, davant l'exigència actual d'un mercat cada cop més competitiu, "cal centrar-se encara més en les prioritats estratègiques: gestionar els ingressos i millorar l'eficiència".

Cupra continua la tendència ascendent com a marca, amb la venda de 125.700 cotxes durant el semestre, un 17,2% més. Al juny va batre el seu rècord mensual amb la venda de 27.000 cotxes. El Formentor continua sent el model de més èxit de la marca, amb 61.700 cotxes venuts el primer semestre d'enguany, tot i que les vendes del Cupra León (36.000 unitats) han augmentat gairebé un 60%. A més, la firma espera un impuls de les vendes amb el recent llançament de les noves versions d'aquests dos models. Alemanya continua sent el primer mercat de Cupra, amb 42.000 cotxes venuts (+30%), seguit del Regne Unit, amb 13.900 unitats (22%), i d'Espanya, amb 12.900 (+13%).

Les vendes de la marca Seat es disparen

Malgrat que Cupra deixa més marge de venda a l'empresa, la marca Seat continua sent fonamental, i els sis primers mesos de l'any ha disparat les vendes un 11,4%, fins a les 171.700 unitats. L'Ibiza, un model que acaba de complir 40 anys al mercat, va liderar les vendes amb 56.300 unitats (+29%), seguit de l'Arona, amb 50.400 unitats. A diferència de Cupra, per a Seat Espanya continua sent el primer mercat, amb 36.200 cotxes venuts (+2%), seguit d'Alemanya amb 35.200 (+26%) i el Regne Unit amb 21.300 (+34%).

stats