Automoció

Seat tanca el seu segon millor any amb 558.100 cotxes venuts

Amb el mercat a la baixa, la venda d'electrificats creix

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths.
3 min

BarcelonaBones notícies a Martorell. Les vendes de Seat SA van augmentar un 7,5% el 2024, fins als 558.100 cotxes lliurats al mercat, cosa que suposa el segon millor any de la història de la companyia, només per darrere dels 574.100 vehicles venuts el 2019. Alhora, la producció de la companyia va assolir els 583.218 vehicles, la qual cosa suposa un 9,1% més que el 2023, i de tota aquesta producció la planta de Martorell en va fabricar 481.020 vehicles, un 9,8% més.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, les vendes de la companyia van augmentar un 7,5% el 2024 en comparació amb el 2023, i el creixement de les dues marques –Seat i Cupra– també va ser del 7,5%. Cupra va batre el seu rècord amb 248.100 cotxes lliurats al mercat (l'any 2023 van ser 230.700 i des del 2018 n'acumula més de 800.000), mentre que la marca Seat va vendre 310.000 cotxes, un 7,5% més que els 288.400 del 2023.

I malgrat que el mercat de cotxes electrificats (elèctrics purs i híbrids endollables) va a la baixa, Seat va aconseguir vendre 49.400 híbrids endollables (PHEVs) i 48.000 elèctrics purs (BEVs), cosa que suposa un increment del 14% i el 5,9%, respectivament. El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha destacat l'increment de vendes en un moment de forta competència en el sector i la reticència que hi ha encara cap a la compra de cotxes 100% elèctrics. Les xifres de vendes assolides els impulsen, ha dit, a mantenir l'aposta de l'empresa per l'electrificació, alhora que ha tornat a demanar al govern espanyol mesures per afavorir el cotxe elèctric. "Necessitem mesures urgents per part del govern i les parts involucrades per assegurar un futur elèctric, perquè la nostra indústria està en joc".

Alemanya, el primer mercat

Un any més, Alemanya ha estat el primer mercat de Seat, amb 144.400 cotxes venuts en aquest mercat, un 11% més que l'any anterior. El segon mercat per a la companyia va ser Espanya, amb 87.100 cotxes venuts (un 10% més), i tanca el podi el Regne Unit, amb 67.200 cotxes, un 16% més. A més, la companyia ha crescut a un ritme de dos dígits en altres mercats europeus, com França (40.400 cotxes, un 22% més), Polònia (16.100 cotxes, un 12% més), i Dinamarca (11.200 cotxes, +17%). També s'han disparat vendes a Suècia (8.000 unitats, 27%). A Àustria, la suma de Seat i Cupra ha col·locat el fabricant català en el top 3 de marques, amb 19.800 cotxes lliurats i un 7,8% de quota de mercat.

A més, l'empresa ha reforçat la seva presència internacional, amb 26.000 cotxes venuts a Mèxic (un 22% més), 21.500 cotxes venuts a Turquia (3% més) i 10.000 a Israel (un 33% més).

Gran part de l'èxit de vendes es deu a la marca Cupra, que amb set anys de vida ha posat set models al mercat. El Formentor continua sent el model més venut d'aquesta marca, amb 11.300 cotxes l'any passat a tot el món, mentre que el model Born (100% elèctric), ocupa el segon lloc de la marca amb 41.800 cotxes venuts. A més, Cupra és la marca que més creix a Europa, amb 80.700 cotxes lliurats a Alemanya, un 11,6% més que l'any anterior.

Tot i l'impuls de Cupra, la marca Seat també va créixer el 2024, any en què el seu emblemàtic model Ibiza va complir 40 anys des del seu llançament. Aquest model ha recuperat el primer lloc com el més preferit dels compradors, amb 106.700 unitats venudes, un 37,1% més que l'any anterior. El segon model més venut va ser l'Arona (90.300 unitats, un 1,5% més). En el cas de la marca Seat, Espanya va ser el primer mercat, amb 64.400 cotxes venuts, un 8%, seguit d'Alemanya, amb 63.600 unitats, un 12% més.

2025: un any clau

El 2025 serà un any clau per a Seat, ja que ha de culminar l'electrificació de la planta de Seat. Tot i les modificacions que s'estan fent, la producció el 2024 a la planta del Baix Llobregat va augmentar un 8,5%, segons ha destacat el vicepresident de producció i logística de la companyia, Markus Haupt. "Amb la construcció de la planta d'assemblatge de bateries en marxa, el 2025 serà un any fonamental per al projecte del cotxe elèctric urbà, liderat per Seat per al Grup Volkswagen", ha destacat Haupt, que ha avançat que s'estan realitzant "importants avenços" en la producció inicial del Cupra Raval, el llançament del qual està previst per al 2026. El Cupra Raval serà el cotxe petit urbà i 100% elèctric de la marca.

stats