Medi ambient
Automoció12/10/2023

El Parlament Europeu també vol ajornar la llei europea que rebaixa les emissions dels cotxes

La Comissió de Medi Ambient de l'Eurocambra vota que la nova normativa ecologista no entri en vigor fins al 2030

Brussel·lesLes ambicions ecologistes de la Comissió Europea liderada per Ursula von der Leyen s'han tornat a veure frenades pel Consell i el Parlament Europeu. Aquest dijous, tal com ja van acordar els estats membres fa dues setmanes, la Comissió de Medi Ambient de l'Eurocambra ha votat a favor de retardar l'entrada en vigor de la normativa Euro 7, que és un conjunt de rebaixes obligatòries de les emissions contaminants que llancen a l'atmosfera els vehicles de combustió.

Inscriu-te a la newsletter Classe mitjana, meritocràcia i les causes que defensemInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Concretament, el text acordat per la Comissió de Medi Ambient, que encara s'haurà d'aprovar al ple general del Parlament Europeu, aposta per ajornar del 2025 al 2030 l'entrada en vigor de la llei Euro 7 per rebaixar els màxims d'emissions contaminants dels cotxes, i fins al 2031 per als camions. El Consell, en canvi, només va consensuar retardar-la dos anys: pel que fa als cotxes, del 2025 al 2027, i pel que fa als camions, del 2027 al 2029.

Cargando
No hay anuncios

El Parlament Europeu ha rebaixat el plantejament de la Comissió Europea amb els suports, precisament, del Partit Popular Europeu –la formació de Von der Leyen–, els liberals i l'extrema dreta. Hi han votat en contra els socialdemòcrates i els verds. "Hem trobat l'equilibri exacte entre els objectius climàtics assequibles i els interessos vitals de la indústria automobilística", ha celebrat el portaveu d'aquesta iniciativa legislativa a l'Eurocambra, l'ultradretà Alexandr Vondra.

El Parlament Europeu sí que coincideix amb la Comissió Europea sobre els límits d'emissions contaminants d'òxid de nitrogen, monòxid de carboni o, entre d'altres, amoníac. En canvi, els estats membres demanen que s'eliminin les rebaixes dels màxims d'emissions permesos que indica la nova normativa Euro 7 i es mantinguin els de l'Euro 6, que són força més elevats. És a dir, un màxim de 80 mil·ligrams per quilòmetre (mg/km) d'òxid de nitrogen (NxOy) per als vehicles dièsel i uns 60 mg/km per als de gasolina.

Cargando
No hay anuncios

Els eurodiputats també han demanat que sigui obligatori que tots els vehicles comptin amb una mena de passaport ambiental que reculli quant de combustible consumeixen, quin estat tenen les seves bateries, quins són els seus límits d'emissions i els resultats de les inspeccions tècniques periòdiques. En la mateixa línia que el Consell, també volen normatives més estrictes sobre la durabilitat dels vehicles, i els seus motors i bateries; així com fer obligatoris els sistemes de control sobre l'excés d'emissions dels vehicles de combustió.