Automoció

El Parlament Europeu aprova que hi hagi un carregador per a cotxes elèctrics cada 60 km

La normativa europea també obligarà a instal·lar punts de càrrega per a creuers, portacontenidors i avions

Un cotxe elèctric en una imatge d'arxiu!
11/07/2023
2 min

Brussel·lesEl Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts per majoria aclaparadora —514 vots a favor, 52 en contra i 74 abstencions—que els estats membres hagin de garantir la instal·lació d'un carregador per a cotxes elèctrics almenys cada 60 quilòmetres el 2026 a les grans carreteres. Pel que fa a camions i autobusos, que requereixen uns punts de recàrrega més potents, l'objectiu és que n'hi hagi un cada 120 quilòmetres el 2028. També hi haurà d'haver centres de proveïment d'hidrogen cada 200 quilòmetres el 2031.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons la legislació, les estacions hauran de permetre un pagament simple, a través de targeta de crèdit o dispositius contactless, sense necessitat de comptar amb cap subscripció a la companyia. Els preus s’hauran d’informar per kWh, kg o per minuts. "La normativa vol potenciar el desplegament de punts de càrrega elèctrica i fer que siguin tan fàcils d'utilitzar com les benzineres tradicionals", ha declarat el portaveu de la iniciativa, l'eurodiputat búlgar Petar Vitanov, del grup socialdemòcrata.

Carregadors per a creuers i avions

El text acordat també preveu que els ports més importants de la Unió Europea, que reben molts creuers i portacontenidors, hagin de subministrar-los punts de recàrrega d'electricitat a partir del 2030. A més, no més tard del 2025 els aeroports hauran d'oferir la possibilitat d'alimentar amb electricitat els avions aparcats als fingers i el 2030 s'hi hauran d'endollar tots.

L'objectiu de la mesura, que forma part d'un paquet més gran d'iniciatives comunitàries per potenciar la transició energètica, és fer la vida més fàcil als usuaris de vehicles elèctrics i potenciar a la llarga que els europeus acabin optant per comprar aquesta mena de vehicles i no els de gasolina o dièsel. La Unió Europea s'ha imposat reduir de manera substancial la quantitat d'emissions de diòxid de carboni que emeten els vehicles de combustió, que representen més del 70% del total d'aquestes partícules que els Vint-i-set llancen a l'atmosfera.

Després del vistiplau del Parlament Europeu, només falta que el Consell hi doni la llum verda definitiva els pròxims dies. I quan es publiqui al Butlletí oficial de la Unió Europea, entrarà en vigor al cap de sis mesos.

stats