Un model xinès és per primer cop el cotxe més venut a Espanya
L'MG ZS puja al primer lloc del podi a l'agost amb un creixement del 206%
BarcelonaEspanya es manté en el top ten de països productors d'automòbils i és el segon d'Europa. Tot i això, els fabricants xinesos cada cop pressionen més i aquest mes d'agost, per primer cop a la història, un model d'un fabricant xinès s'ha imposat com el més venut a Espanya: l'MG ZS va matricular a l'Estat 1.949 unitats l'últim mes, amb un creixement del 206,45%.
Així, aquest model MG s'imposa al Dacia Sandero (1.802 unitats) i al Toyota Corolla (1.361 unitats) al podi dels models més venuts a l'Estat. No obstant això, en l'acumulat de l'any el Sandero encara és el model més venut, amb 18.283 unitats, seguit del Seat Arona (16.825) i el Peugeot 2008 (13.550). Des de principi d'any, s'han venut a Espanya 10.298 unitats de l'MG ZS i ocupa el lloc 14è en el rànquing.
Per marques, a l'agost Toyota lidera el rànquing, amb 5.352 unitats, seguida per Kia (3.960 unitats) i Hyundai (3.960 unitats). A continuació se situa la primera marca europea, Volkswagen, amb 3.536 unitats, i Peugeot, amb 2.859.
Vendes per sota del 2019
Les patronals del sector Anfac, Faconauto i Ganvam han publicat aquest divendres les dades de matriculacions del mes d'agost, que mostren una recuperació de les vendes, malgrat que encara se situen per sota dels nivells del 2019, l'any anterior a la pandèmia. A Catalunya s'han matriculat a l'agost 7.528 cotxes, un 21,2% més que l'agost de l'any passat. En els vuit primers mesos s'han venut al Principat 77.552 cotxes, un 18,7% més que el mateix període de l'any passat.
Al conjunt de l'Estat, a l'agost s'han matriculat 55.957 cotxes, un 7,8% més que a l'agost de l'any passat, i del gener a l'agost han sigut 642.580, un 20,5% més. Malgrat aquest increment, la patronal de fabricants Anfac destaca que les xifres són encara molt inferiors a les del 2019. Félix García, director de comunicació d'aquest patronal, destaca que "essent una bona dada, no hem de caure en el conformisme, ja que venim d'un 2022 en el qual només es van vendre 814.000 turismes" i adverteix que "el mercat encara se situa un 25% per sota del 2019".
El dièsel, en desaparició
Les dades de la patronal demostren que els cotxes de gasoil van cap a la seva desaparició. Mentre el total del mercat creix, les vendes de cotxes dièsel a Catalunya van caure un 31,5% a l'agost, amb només 476 matriculacions, i el descens en els vuit primers mesos és del 10,11%, amb només 6.218 unitats. En canvi, les matriculacions de cotxes de gasolina a l'agost van augmentar un 18,2% (3.154 unitats) i un 14,7% des del gener a l'agost (32.577 unitats).
Qui treu més benefici de la caiguda del dièsel són els alternatius (híbrids, elèctrics i gas), que van créixer un 36,8% a l'agost (3.897 unitats, i van superar els cotxes de gasolina) i del gener a l'agost han augmentat quasi un 29% (38.757 unitats, també més que els de gasolina).