Automoció

Lynk & Co obre a Barcelona el seu 'concessionari' més gran

La companyia destaca la bona resposta del mercat espanyol als seus cotxes i al seu model de subscripció

Alain Visser, conseller delegat de Lynk & Co, al club de Barcelona.
2 min

BarcelonaNo en volen dir concessionari, perquè no és un lloc on només es venen cotxes. L'empresa de l'automoció Lynk & Co ha obert, en ple passeig de Gràcia, a la cruïlla amb Consell de Cent, el seu local més gran al món. Es pot comprar un cotxe, subscriure's a un servei de mobilitat o, simplement, fer un cafè, prendre unes cerveses amb els amics o comprar en una de les botigues pop-up que acull. Per a la companyia, Barcelona és un mercat important, ja que té a Espanya –on només fa dos anys que hi és– el 10% dels seus membres.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per què Lynk & Co parla de membres? Perquè la companyia ha fet una simbiosi entre el model tradicional de la indústria de l'automoció i les start-ups de la nova mobilitat. És a dir, el client pot comprar-se un cotxe de la marca, però, i aquest és el model de més èxit, també es pot subscriure mensualment a un cotxe. O pot ser client de cotxe compartit, de car sharing. És a dir, es pot gaudir del cotxe des d'una hora fins a tota la vida. Per a empreses, també s'ofereix el rènting dels vehicles.

Del creixement del model en donen fe algunes dades. A Europa la companyia compta amb 12.000 membres (un 10% a Espanya) i ja hi ha més de 20.000 cotxes de la marca en circulació. A més d'aquest nou club de Barcelona, ja n'ha obert a Amsterdam, Berlín, Munic, Estocolm, Hamburg, Göteborg, Anvers i Roma. Després de Barcelona, les pròximes obertures seran a Madrid, París i Milà.

Cotxe per 550 euros al mes

El model de Lynk & Co, companyia controlada pel gegant de l'automoció xinès Geely, propietari de múltiples marques, entre les quals la sueca Volvo, és la tecnologia en la qual es basa el fins ara únic model de Lynk & Co, el 01. Els clients poden comprar aquest cotxe a partir de 44.500 euros (és un model híbrid), però també en poden gaudir per una subscripció mensual de 550 euros, que inclou el manteniment, l'assegurança i l'impost de circulació, amb la possibilitat de fer 1.250 quilòmetres al mes (15.000 quilòmetres a l'any), i pagar 0,15 cèntims per cada quilòmetre addicional si s'excedeix el límit.

En la creació del club de Barcelona hi ha participat l'estudi de disseny valencià Masquespacio. L'aposta de Barcelona, explica Alain Visser, conseller delegat de Lynk & Co, obeeix al fet que Espanya ha acollit molt bé el projecte i volien "crear alguna cosa molt especial per a Barcelona". L'objectiu, afegeix, és "donar la benvinguda als socis i arribar a nous públics amb aquesta obertura".

stats