Així és el nou Cupra Tavascan, el primer SUV 100% elèctric de la marca
El president de Seat alerta que cal lluitar per portar més productes a la planta de Seat a Martorell
BerlínEl president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat aquest divendres que "cal lluitar" per portar nous productes a la fàbrica de Seat de Martorell. "Estem en discussions" dins del grup per obtenir una segona plataforma elèctrica per a Martorell el 2030, ha dit el directiu, que s'ha mostrat "optimista" sobre la possibilitat d'aconseguir-ho. De moment, Martorell té assignada una plataforma elèctrica, la del cotxe elèctric petit del grup Volkswagen.
Griffiths ha fet aquestes declaracions després de la presentació mundial a Berlín del Cupra Tavascan, el primer SUV 100% elèctric de la companyia, desenvolupat a Barcelona, però que serà el primer vehicle de Seat fabricat a la Xina. Aquesta és la nova aposta de la direcció de Seat d'impulsar els beneficis del grup gràcies al marge més alt dels vehicles amb marca Cupra. De fet, aquest cotxe es fabricarà a la planta del grup Volkswagen a Anhui, a la Xina –serà el primer model del grup que sortirà d'aquesta factoria de nova construcció–, un centre d'innovació global de mobilitat elèctrica del consorci. Però el cotxe no es destinarà al mercat del gegant asiàtic, sinó a la resta de mercats de Cupra al món. Per exemple, es podria ampliar en un futur pròxim al Canadà i als Estats Units, on s'estan fent tests de mercat que han donat "uns primers resultats molt prometedors", segons Griffiths.
Sobre el futur de Seat com a marca, el seu president ha indicat que "no té sentit que Seat faci el mateix que Cupra", alhora que ha destacat que "el nostre enfocament és ara Cupra i l'electrificació de Martorell" i que la insígnia del Baix Llobregat "té un millor futur amb Curpra".
Cupra espera que del nou model Tavascan, que es llançarà al mercat l'any vinent, se'n venguin 70.000 unitats anuals. Es tracta d'un model de gamma alta, basat en la plataforma MEB del grup Volkswagen. Des de la seva creació fa cinc anys, Cupra ja ha venut més de 300.000 cotxes i el primer trimestre d'enguany ha batut rècords amb la venda de 46.000 unitats. Al març ha viscut el seu millor moment, amb 20.000 cotxes venuts.
El Tavascan és un SUV coupé 100% elèctric que disposarà de dues motoritzacions, una de 286 CV i l'altra de 340 CV. En aquest segon cas disposarà de dos motors, un a cada eix, i, per tant, tindrà tracció total, i serà capaç d'accelerar de 0 a 100 quilòmetres per hora en 5,6 segons. A més, la bateria de 77 kWh de capacitat permetrà una autonomia d'uns 550 quilòmetres, un factor clau en els cotxes elèctrics.
Torrent: Seat és un soci estratègic
A la presentació del nou model Tavascan hi ha assistit el conseller d'Empresa i Ocupació, Roger Torrent, un gest que ha agraït explícitament Griffiths. Després dels estira-i-arronses que hi va haver entre la Generalitat i l'empresa automobilística, Torrent no ha dubtat a qualificar Seat de "soci estratègic del Govern". En la presentació s'ha apuntat, a través d'una representació, quin pot ser el futur model de la gamma Cupra: el Dark Rebel, un esportiu elèctric que "de moment, és un somni", segons Griffiths, tot i que ha reconegut que li agradaria que fos una realitat.