Automoció

El Govern destina 89 M€ a l'electrificació de Seat a Martorell, el doble que l'Estat amb el PERTE

La Generalitat li atorga 60 milions de fons propis i 29 de transferits per l'Estat

Planta de Seat a Martorell
2 min

BarcelonaLa Generalitat ha aprovat un ajut de 89 milions d'euros a Seat per a l'electrificació de la planta de Martorell, dins del projecte Future Fast Forward de la marca, que preveu muntar cotxes elèctrics a la planta catalana a partir de l'any 2025. L'executiu de Pere Aragonès ha autoritzat aquest dimarts el departament d'Empresa a atorgar aquesta ajuda directa durant els quatre pròxims anys. Una quantitat que és pràcticament el doble del que l'Estat destinarà a Martorell amb el PERTE. Dels 397 milions del PERTE que s'endú Seat, només 44 milions són per a Martorell.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Del total dels ajuts, 60 milions d’euros són fons propis del Govern i els 29 milions d’euros restants provenen d’una transferència directa del govern espanyol, segons ha informat la Generalitat. Seat inicia el projecte de transformació anomenat Future Fast Forward, amb el qual vol liderar l'electrificació de la indústria de l'automoció i ser un element clau dels plans globals d’electrificació del grup Volkswagen.

El projecte de Seat té com a objectiu posar en marxa la fabricació d’una nova família de cotxes compactes elèctrics (Small BEV) a la factoria de Martorell. Per això la marca ha d’engegar un procés d’adaptació dels centres productius i iniciar les corresponents activitats de desenvolupament del producte i del procés per fabricar cotxes elèctrics, així com capacitar els treballadors per assegurar que assoleixen les competències necessàries per afrontar aquesta transformació.

Dins d'aquest projecte, Seat ha aconseguit salvar la planta del Prat, on ara es fabriquen caixes de canvis, amb l'adjudicació de cinc components del futur Small BEV a la factoria.

Per al Govern el projecte de Seat és clau, ja que tindrà un impacte en tota la cadena de valor del sector de l’automoció a Catalunya. Considera que té una capacitat tractora perquè arrossega el conjunt de la indústria; garanteix el present i el futur de Martorell i els milers de llocs de treball, i impulsa Catalunya per fer un pas endavant i continuar sent un referent de l’automoció del sud d’Europa.

397 M€ del PERTE

En aquest sentit, el projecte s’alinea amb l’objectiu del Govern de reindustrialitzar Catalunya en clau verda i innovadora, segons l'executiu català. Seat és l’empresa industrial més important del país, amb una facturació de 9.564 milions d’euros el 2021 i una plantilla de 14.590 persones a 31 de desembre del 2021, i ara mateix és l’únic fabricant de vehicles amb planta productiva que queda a Catalunya després del tancament de les tres instal·lacions de Nissan el 2020.

Per al seu projecte Future Fast Foward, Seat va aconseguir 397 milions d'euros del PERTE del cotxe elèctric, als quals caldrà sumar ara aquesta ajuda directa de la Generalitat. Seat i Volkswagen, amb els seus socis al PERTE, preveuen invertir fins a 10.000 milions d'euros en l'electrificació. D'aquestes inversions, uns 3.000 milions aniran a la planta de Martorell per a la seva transformació.

stats