Fart del govern espanyol: Wayne Griffiths dimiteix com a president de la patronal Anfac
El president de Seat carrega contra la manca de compromís polític per electrificar la mobilitat
BarcelonaEl president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha dimitit com a president de la patronal espanyola de fabricants d'automòbils i camions, Anfac. El primer executiu de la firma de Martorell ha notificat aquesta decisió aquest dijous a la junta directiva i a l'assemblea de la patronal, i ha carregat contra la manca de compromís del govern espanyol per electrificar la mobilitat.
Wayne Griffiths va ser nomenat president d'Anfac el gener del 2022, i ha ocupat aquest càrrec durant dos anys i mig, fins avui. Al desembre va anunciar la seva renovació durant un any més, per a la qual va sol·licitar un ple compromís del govern espanyol. “El desembre vaig renovar com a president d'Anfac perquè el govern es va comprometre a ser un aliat del sector i a posar a marxa ràpidament mesures concretes i eficaces", ha dit el fins ara president de la patronal.
Griffiths ha recordat que al Fòrum Anfac, aquest febrer, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, "es va comprometre a revisar el Pla MOVES i a impulsar la infraestructura de recàrrega. Aquestes mesures no han arribat. I per això estic decebut, perquè ara toca accelerar, no frenar.” “Espanya ha de millorar la infraestructura pública de recàrrega i facilitar la compra de cotxes electrificats amb un veritable pla d'incentius fiscals que permeti cobrar l'ajuda en el moment de la compra”, ha explicat el directiu, unes mesures que no han arribat tot i que l'executiu ha manifestat la seva “voluntat política” de continuar amb els plans d'ajuts a la compra de vehicles electrificats.
En la seva intervenció a la junta directiva i assemblea general d'Anfac, Griffiths ha destacat el treball fet amb la posada en marxa i la resolució de les diferents convocatòries del PERTE VEC: “En aquest temps, el nostre país ha posat les bases de la indústria de l'automòbil del futur. Amb el suport del govern i dels governs autonòmics, vam poder arrencar la primera fase de la transformació”. Tot i això, ha reiterat la manca de mesures per impulsar el mercat de vehicles electrificats a Espanya i el desenvolupament del seu entorn, tal com es plantejava al Full de Ruta 2023-2025, presentat per Anfac.
Manca de compromís polític
Griffiths ha ressaltat que "en els darrers mesos" ha insistit, "en públic i en privat, en la necessitat de la col·laboració publicoprivada per convertir Espanya en un hub de la mobilitat elèctrica a Europa", i ha destacat que "des de fa temps, el compromís dels representants polítics no està a l'altura del que mereix el nostre país, el segon fabricant de cotxes a Europa i el vuitè al món". Amb un mercat de cotxes electrificats estancat en el 10%, "Espanya no està progressant a la velocitat que hauria de progressar", ha reblat.
Wayne Griffiths continuarà al capdavant de la patronal fins que la junta directiva i l'assemblea d'Anfac designin el seu successor. “Continuaré defensant els interessos de la indústria espanyola de l'automòbil a Espanya i fora d'Espanya. Però, sense suports, sense mesures concretes i sense un compromís real per part dels representants polítics, com a president d'Anfac, ja no puc aportar res més”.