Automoció

Els fabricants de cotxes europeus es preparen per fer front a la xinesa BYD

Algunes marques enllesteixen vehicles elèctrics assequibles per fer front al gegant asiàtic

D'esquerra a dreta: BYD TANG, BYD HAN i BYD ATTO 3
ARA
29/02/2024
2 min

BarcelonaEls fabricants de cotxes europeus anuncien moviments per fer front a la forta ofensiva comercial al Vell Continent del fabricant xinès de cotxes elèctrics BYD. Segons informa aquest dijous el Financial Times, un vaixell de més de 200 metres d'eslora i amb 5.000 cotxes elèctrics fabricats a la Xina es dirigeix al port alemany de Bremerhaven.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"La demanda està augmentant. Les nostres cerques a Google han superat Tesla. Aconseguirem moltes coses al mercat europeu", ha declarat el director general de BYD a Europa, Michel Shu, segons el diari econòmic britànic, que afegeix que els fabricants europeus han decidit contraatacar.

El president de Renault, Luca de Meo, ha aprofitat el Saló de l'Automòbil de Ginebra per presentar nous models amb què fer front a l'ofensiva xinesa. En l'aposta del fabricant francès hi ha el nou Renault 5 elèctric, que tindrà un preu d'uns 25.000 euros, o el Dacia Spring, de la marca econòmica del grup i fabricat a la Xina, que costarà menys de 20.000 euros.

Stellantis, propietari de marques com Citroën, Fiat i Peugeot, també espera llançar un cotxe elèctric de menys de 20.000 euros, segons el cap d'operacions a Europa, Uwe Hochgeschurtz, reduint els costos del nou Citroën elèctric C3. Per a aquest executiu, la lluita pel segment barat dels cotxes elèctrics és crucial.

En aquesta lluita contra el cotxe xinès, els fabricants europeus se senten poc secundats per les autoritats, que imposen uns objectius de descarbonització que ha impulsat els cotxes de bateria xinesos. De Meo, que també és president de la patronal europea de fabricants Acea, creu que "no hi ha una estratègia industrial europea" i cal que els polítics escoltin els fabricants: "Som els que hi posem els diners i ens arrisquem amb les inversions".

stats