Cupra, la punta de llança catalana per electrificar la mobilitat

La marca esportiva de Seat augmenta un 87% les vendes des del començament de l'any

2 min

BarcelonaAmb 109.700 cotxes venuts entre el gener i el setembre (un 87% més en comparació amb el mateix període de l'any passat), Cupra, la segona marca de Seat, s'ha convertit en només quatre anys de vida en la marca de cotxes que més creix a Europa i en la "punta de llança" per electrificar la companyia de Martorell. L'empresa que presideix Wayne Griffiths ha estat guardonada amb el premi Ignasi Pujol a la Nit de l'ARA per la seva aposta pel cotxe elèctric i el seu important creixement en quatre anys de vida. "El futur és Cupra i el futur és elèctric", deia Wayne Griffiths en la presentació dels futurs models d'aquesta marca a l'antic circuit de Terramar.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, i així ho reconeix Seat, l'èxit de Cupra ha permès a la companyia de Martorell deixar enrere els números vermells, malgrat vendre un 25% menys de cotxes que l'any passat bàsicament per la crisi dels xips i semiconductors, que no permeten fabricar tants cotxes com es voldria. "El rendiment positiu constant de Cupra és un factor clau del nostre èxit", deia el president de la companyia en la darrera presentació de resultats.

Cupra és l'entrada de Seat en el món del cotxe elèctric –ja té models híbrids de l'exitós Formentor i un model 100% elèctric, el Born– i, per tant, serà un dels elements clau en el projecte F3 de la companyia, que preveu invertir, amb Volkswagen i més socis, uns 10.000 milions d'euros a Espanya, entre els quals hi ha més de 3.000 milions per convertir la planta de Martorell en una fàbrica de cotxes elèctrics. "Volem fer cotxes elèctrics en un país on fins ara no se'n venen", deia a l'ARA Griffiths, resumint així l'objectiu d'aquest pla ambiciós.

Quines són les claus de l'èxit de Cupra? Només quatre anys després del llançament, la marca ja aportarà més del 10% dels ingressos de Seat. La clau de l'èxit per a Víctor Sarasola, director comercial de Cupra a Espanya, "és que és una marca que desafia la convencionalitat". Una marca que, afegeix, ha sabut connectar amb els interessos i inquietuds de les generacions que venen, amb una "proposta fresca que, malgrat el moment difícil del mercat, s'ha convertit en la clau d'aquest èxit".

"Cupra neix fa quatre anys inspirant el món des de Barcelona", comenta Sarasola, que destaca que és una marca dirigida a un públic jove, molt emocional i esportiva i tecnològicament molt avançada. De fet, Cupra ja té en cartera futurs models, com el Urban Rebel, el Tavascan i el Terramar, que anirà introduint al mercat els anys vinents amb un objectiu clar: vendre mig milió de cotxes a l'any a mitjà termini, una fita a la qual es podria arribar al 2026, segons el president de la companyia. S'ha de tenir en compte, per fer-se a la idea del repte, que Seat, en el seu millor any, en va vendre 574.000.

Nous mercats

Cupra també és clau en la internacionalització dels cotxes fets a Martorell. Alemanya, Suïssa i els països del nord Europa s'han convertit en els grans compradors. L'últim pas en aquesta internacionalització de Cupra és l'aterratge al mercat australià, als antípodes, i el president de la companyia no descarta saltar al mercat dels Estats Units amb aquesta marca, que ja té una bona implantació a Mèxic.

stats