Cupra fa un pas més: crea el seu centre de disseny independent del de Seat
La companyia esportiva prepara la seva gran ofensiva i presenta els nous Formentor i León
MadridCupra ha portat Seat a la rendibilitat econòmica i ara la marca fa un pas més: la firma ha creat el seu propi centre de disseny, Cupra Design, al marge del de Seat. Aquestes instal·lacions estaran comandades pel cap de disseny de la companyia, Jorge Díez, i s'hi desenvoluparan els nous models. A més, també es treballarà en el disseny del marxandatge, la projecció de marca i fins i tot s'hi faran projectes per a tercers, segons ha explicat aquest dilluns el president de la companyia, Wayne Griffiths.
De fet, l'automobilística ha tancat un acord amb la marca barcelonina de joieria MAM i també ha renovat el seu acord amb la d'il·luminació Marset. Aquests anuncis s'han fet a Madrid, on la companyia ha presentat el restyling dels seus dos models insígnia, el Formentor i el León.
Amb aquest redisseny, Cupra es prepara per a la gran ofensiva de models, que es completarà aquest any amb el llançament del Tavascan i el Terramar, i a finals del 2025 o principis del 2026 amb el Raval, el primer cotxe 100% elèctric que es fabricarà a Martorell. Aquesta ofensiva ha de portar a assolir el mig milió anual de cotxes Cupra venuts l'any 2026, segons ha reconegut Griffiths. Els nous Formentor i León, al marge de les novetats estètiques, tecnològiques i de confort, tindran també una motorització híbrida endollable amb 100 quilòmetres d'autonomia en mode elèctric.
Griffiths ha destacat que aquest 2024, malgrat que Seat creix en vendes, la seva segona marca, Cupra, "té un increment enorme". De fet, durant el primer trimestre aquesta firma ha lliurat al mercat 56.000 cotxes, un 21,4% més que el mateix període de l'any passat. I al març va tancar el millor mes de la seva història amb 23.800 entregues. De fet, Griffiths ha admès que hi ha més demanda que capacitat de producció de la marca: "Anem a tope aquest any".
L'ocupació a Martorell
Respecte a la planta de Martorell, el directiu ha indicat que la producció "mantindrà el nivell" que tenen i ha indicat que amb això creu que podran "mantenir l'ocupació fins al 2030". Una data a partir de la qual, ha reiterat de nou, la planta necessitarà una segona plataforma, a més de la del cotxe elèctric.
Sobre l'ofensiva de les marques xineses a Europa, Griffiths, que també és el president de la patronal Anfac, ha assegurat que no es pot parar amb aranzels, sinó que s'ha de fer sent més competitius. I sobre l'aterratge de la xinesa Chery a l'antiga Nissan ha dit "Que hi hagi més fabricants a Espanya, que hi hagi inversió i llocs de feina, és bo".