Automoció

Cupra eixuga els números vermells de Seat

La companyia factura un 7,7% més malgrat vendre un 25% menys de cotxes

Wayne Griffiths, el dia de la presentació del Cupra León.
2 min

BarcelonaCupra, la marca més esportiva de Seat, és la clau que està portant la companyia de Martorell a deixar enrere els números vermells. L'automobilística catalana va tancar els nou primers mesos de l'any amb unes pèrdues operatives de 10 milions d'euros, per l'impacte extraordinari de l'ajustament de la plantilla, un 93,7% inferiors a les del mateix període de l'any anterior, i preveu acabar el 2022 tornant a la rendibilitat. La clau és en la venda de cotxes de més valor afegit, especialment els de la marca Cupra, que han permès augmentar un 7,7% la facturació malgrat vendre un 25% menys de cotxes que en el mateix període de l'any passat, bàsicament per la crisi dels xips i semiconductors que han obligat a aplicar un ERTO.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat que entre el gener i el setembre s'ha assolit un benefici operatiu de 234 milions d'euros sense tenir en compte els extraordinaris. Només en el tercer trimestre els guanys operatius han sigut de 87 milions. "El 2022 és l'any del gir de Seat", ha indicat Griffiths, que ha destacat que "el rendiment positiu constant de Cupra és un factor clau del nostre èxit". Per la seva banda, David Powels, vicepresident de Finances de Seat, ha destacat que els resultats presentats avui demostren que "estem en el camí correcte cap a la rendibilitat" i ha assegurat que la construcció que s'està fent d'una estructura financera més sòlida permet tenir les bases "per aconseguir una rendibilitat financera sostenible els pròxims anys".

Els 10 milions de pèrdues operatives del gener al setembre contrasten amb els 159 milions de números vermells del mateix període de l'any passat. Només el tercer trimestre s'han guanyat 87 milions, quan el tercer trimestre del 2021 se'n van perdre 133. A banda de l'augment d'ingressos, els resultats també han millorat per les mesures d'ajustament de l'estructura aplicades a partir del segon trimestre d'enguany.

Però a més d'aquest ajustament, la companyia destaca l'optimització en la gestió d'ingressos gràcies al creixement de Cupra i a la millora del mix de models, amb més pes dels SUV. A més d'aquesta millora d'ingressos, també hi ha hagut una reducció de costos. La xifra de negoci de la companyia entre el gener i el setembre es va situar en 7.820 milions d'euros, cosa que es tradueix en una pujada del 7,7% en la comparativa interanual, mentre que les seves vendes mundials –cotxes lliurats al mercat– van baixar un 25,4%, fins a 292.000 unitats. L'empresa justifica aquesta disminució del volum de matriculacions fins al setembre per l'escassetat global de semiconductors.

Cupra, impulsada per l'èxit del model Formentor amb 74.000 unitats, va matricular 109.700 vehicles en tots els mercats en què opera des del gener passat fins al setembre, cosa que representa un augment del 88,7% respecte a aquests mesos del 2021 i ha contribuït "positivament" al benefici operatiu.

De cara al tancament del 2022, l'empresa confia tornar a recuperar la rendibilitat i, segons la seva direcció, va pel "camí correcte".

stats