Economia02/05/2016

L'Audiència absol la cúpula de Spanair

El tribunal considera que el concurs que va presentar l'aerolínia el 2012 va ser "fortuït" i anul·la la multa de 10,8 milions

Ara
i Ara

BarcelonaEl concurs de creditors que va acabar amb la desaparició de Spanair no té culpables. L'Audiència de Barcelona ha revocat la sentència del jutjat mercantil de Barcelona, que el juliol del 2014 vacondemnar la cúpula de l'aerolínia a pagar una multa de 10,8 milions d'euros en considerar que havia endarrerit la presentació del concurs més enllà del que dicta la llei, cosa que hauria engrandit el forat de la companyia. Ara, però, després que els directius presentessin recurs, l'Audiència de Barcelona considera que "el concurs va ser fortuït".

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons la sentència, que ha avançat aquest dilluns 'La Vanguardia', "no és raonable que es puguin imputar els administradors per haver continuat operant". El tribunal considera que si Spanair va seguir venent bitllets és perquè per protegir la majoria d'afectats, és a dir, tant treballadors com usuaris, va "intentar donar continuïtat a la companyia mentre la viabilitat pogués presentar-se com a possible.

Cargando
No hay anuncios

Condemnats per haver-ho provat

La primera sentència considerava que la cúpula directiva de l'aerolínia ja podia preveure la fallida l'estiu del 2011, abans de declarar el concurs, quan la companyia arrossegava un endeutament impagat de 50 milions.

Cargando
No hay anuncios

En canvi, l'Audiència de Barcelona creu que la decisió que va prendre el consell d'administració de Spanair –encapçalat per l'actual director executiu del Manchester City, Ferran Soriano– "d'esperar una mica més i intentar totes les opcions possibles, tant amb Qatar Airways com a última hora amb la xinesa HNA", no mereix cap retret, sinó tot el contrari, "la societat tenia molt a guanyar si s'aconseguia un acord que donés viabilitat a la companyia".

La decisió de l'Audiència comporta que Soriano i la resta dels 12 consellers de l'aerolínia no hauran de pagar els 10,8 milions d'euros per restituir els danys causats i també queda anul·lada la inhabilitació de dos anys que havia dictat el jutjat mercantil el setembre del 2014.